ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА КАФЕДРИ ОБЛІКУ, АНАЛІЗУ І КОНТРОЛЮ
Практика здобувачів вищої освіти – невід’ємна компонента освітньої програми підготовки фахівців усіх освітніх рівнів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу забезпечити набуття фахових компетентностей здобувачами та можливість їхнього працевлаштування на українському та міжнародному ринках праці.
Практична підготовка здобувачів вищої освіти – це перший крок до самореалізації, один із важливих видів навчальної роботи, під час якої здобувачі набувають виробничих професійних навичок і вчаться приймати самостійні рішення у реальних виробничих умовах. Вона є невід’ємною складовою частиною процесу здобуття вищої освіти та здійснюється з метою закріплення, поглиблення і розширення знань із теоретичних дисциплін та їх застосування до розв’язання актуальних проблем, виконання кваліфікаційної магістерської роботи та підготовка до майбутньої роботи за спеціальністю.
Мета практики
Метою проходження практики – оволодіння здобувачами сучасними технологіями та формами організації праці у сфері їхньої майбутньої професії, формування у них, на базі одержаних під час навчання в університеті теоретичних знань та практичної підготовки, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень у процесі їхньої професійної діяльності; формування здатності систематично поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності.
Завдання практики
Основними завданнями виробничої практики є:
- вивчення особливостей професійної діяльності обліковця, аудитора, аналітика.
- закріплення практичних навичок, необхідних для самостійного здійснення професійної діяльності, формування та вдосконалення навичок ведення бухгалтерського обліку, проведення аудиту з використанням ІТ-технологій;
- застосування на практиці здобутих теоретичних знань;
- розвиток творчих здібностей, уміння самостійного прийняття рішення;
- навчання плануванню та організації робочого часу, здатності працювати в колективі.
Проходження усіх етапів практики забезпечує формування у здобувачів вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування» наступних компетентностей:
освітнього рівня «бакалавр»
Інтегральної:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю умов.
Загальні компетентності :
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність працювати в команді.
- Здатність працювати автономно.
- Здатність бути критичним та самокритичним.
- Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- Навички використання сучасних інформаційних систем і комунікаційних технологій.
- Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
- Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Спеціальні (фахові) компетентності :
- Здатність до відображення інформації про господарські операції суб’єктів господарювання в фінансовому та управлінському обліку, їх систематизації, узагальнення у звітності та інтерпретації для задоволення інформаційних потреб осіб, що приймають рішення.
- Застосовувати знання права та податкового законодавства в практичній діяльності суб’єктів господарювання.
- Проводити аналіз господарської діяльності підприємства та фінансовий аналіз з метою прийняття управлінських рішень.
- Здійснювати облікові процедури із застосуванням спеціалізованих інформаційних систем і комп’ютерних технологій.
- Застосовувати методики проведення аудиту й послуг з надання впевненості.
- Ідентифікувати та оцінювати ризики недосягнення управлінських цілей суб’єкта господарювання, недотримання ним законодавства та регулювання діяльності, недостовірності звітності, збереження й використання його ресурсів.
- Здійснювати зовнішній та внутрішній контроль діяльності підприємства та дотримання ним законодавства з бухгалтерського обліку і оподаткування.
- Здатність застосовувати етичні принципи під час виконання професійних обов’язків.
- Демонструвати розуміння вимог щодо професійної діяльності, зумовлених необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави.
освітнього рівня «магістр»
Інтегральної:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання, виробничі ситуації та практичні проблеми у сфері професійної діяльності із поглибленим рівнем знань та вмінь інноваційного характеру, достатнім рівнем інтелектуального потенціалу або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності :
- Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
- Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
- Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність працювати в міжнародному контексті.
- Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (із експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
- Цінування та повага різноманітності ти мультикультурності.
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Спеціальні (фахові) компетентності :
- Здатність формувати та використовувати облікову інформацію для прийняття ефективних управлінських рішень на всіх рівнях управління підприємством в цілях підвищення ефективності, результативності та соціальної відповідальності бізнесу.
- Здатність організовувати обліковий процес та регламентувати діяльність його виконавців у відповідності з вимогами менеджменту підприємства.
- Здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків.
- Здатність формувати фінансову звітність за міжнародними стандартами, коректно інтерпретувати, оприлюднювати й використовувати відповідну інформацію для прийняття ефективних управлінських рішень.
- Здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем менеджменту з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації.
- Використовувати міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг з дотриманням вимог професійної етики в процесі практичної діяльності.
- Здатність формулювати завдання, удосконалювати методики та впроваджувати сучасні методи фінансового та управлінського обліку, аналізу, аудиту і оподаткування у відповідності зі стратегічними цілями підприємства.
- Здатність виконувати адміністративно-управлінські функції у сфері діяльності суб’єктів господарювання, органів державного сектору.
- Здатність здійснювати діяльність з консультування власників, менеджменту підприємства та інших користувачів інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, оподаткування.
- Здатність проводити наукові дослідження з метою вирішення актуальних завдань теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю, оподаткування.
Перелік усіх видів практик для спеціальності : 071 «Облік і оподаткування» спеціалізації «Облік, аналіз та фінансові розслідування», їхні форми, тривалість і терміни проведення визначені навчальними планами.
Вид практики |
Термін практики
(тижнів) |
Кількість
кредитів/год |
Освітній ступінь |
Навчальна |
2 |
3/90 |
бакалавр |
Виробнича |
4 |
6/180 |
бакалавр |
Виробнича зі спеціалізації |
4 |
6/180 |
магістр |
Виробнича переддипломна |
2 |
3/90 |
магістр |
БАЗИ ПРАКТИКИ
Практика покликана підготувати майбутніх фахівців до реальної практичної роботи, забезпечити належний рівень професійної підготовки. До керівництва практикою здобувачів залучаються як досвідчені викладачі кафедри так і фахові спеціалісти, які працюють в організаціях, установах, на підприємствах, де здобувачі проходить практику.
Співпраця з потенційними роботодавцями, базами практики
В умовах високої конкурентності на ринку праці практична підготовка має неабияке значення для майбутніх фахівців, оскільки для зарахування на посаду за результатами конкурсного відбору потрібні в першу чергу практичні навики та вміння.
Кафедра обліку, аналізу і контролю приділяє значну увагу практичній підготовці здобувачів вищої освіти шляхом залучення практичних фахівців до аудиторних занять, участь в онлайн-вебінарах, проводить зустрічі з працівниками провідних світових компаній, а також активно співпрацює з Відділом кар’єрного розвитку та співпраці з бізнесом ЛНУ імені Івана Франка задля працевлаштування випускників.
В рамках підготовки фахівців за освітньо-професійною програмою «Облік, аналіз та фінансові розслідування» у продовж 2021-2022 навчального року викладачі кафедри та здобувачі організували та взяли участь у таких заходах: (табл.1)
Таблиця 1
Заходи співпраці з роботодавцями
Дата
проведення |
Зміст та мета заходу |
Посилання на
інформацію |
15.09. 2021 р. |
Бінарна лекція на тему: «Сучасний фахівець з обліку і оподаткування: формування та перспективи реалізації». Під час бінарної лекції доцент Людмила Петришин визначила мету та переваги освітньої програми «Облік, аналіз та фінансові розслідування», перспективи і можливості, які вона відкриває для студентів. |
https://financial.lnu.edu.ua/news/binarna-lektsiia-na-temu-suchasnyy-fakhivets-z-obliku-i-opodatkuvannia-formuvannia-ta-perspektyvy-realizatsii-lektory-vykladach-kafedry-obliku-analizu-i-kontroliu-d-e-n-dotsent-petryshyn-l-p-dyrekto |
21.10. 2021 р. |
Доц. Лобода Н.О. та студенти групи УФОМ-11с рамках співпраці з фахівцями практиками при вивчені навчального курсу «Організація обліку і оптимізація оподаткування» та з метою активізації роботи щодо працевлаштування випускників взяли участь у великому online-семінарі із заробітної плати. |
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1229277060891395&id=344507252701718
|
27.10. 2021 р. |
Доц. Петришин Л.П. та студенти групи УФО – 31с спеціальності 071 «Облік і оподаткування» прийняли участь в онлайн-вебінарі «Новації в оформленні документів. Актуальні питання зарплатних виплат. Електронні лікарняні», що був проведений ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ». |
https://financial.lnu.edu.ua/news/vash-uspikh-nash-priorytet-uchast-u-vebinari-vid-tov-es-si-ay-konsaltynh
|
1-3.11. 2021 р. |
доц. Лобода Н.О. та студенти УФОМ-11с у рамках співпраці з фахівцями практиками при вивчені навчального курсу «Організація обліку і оптимізація оподаткування»з метою працевлаштування випускників долучилися до серії вебінарів на тему: «РРО у ФОП: Інтернет торгівля, фіскальний чек, ПРРО». |
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1028277424623560&id=100023239358627
|
10.11. 2021 р. |
Викладачі та студенти кафедри взяли участь у заході «День кар’єри ЄС», який традиційно проводиться у
Львівському університеті. Це проєкт Європейського Союзу, місією якого є інформування про шляхи професійного зростання і кар’єрні можливості для молоді в європейському вимірі. |
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1242048792947555&id=344507252701718
|
24.11. 2021 р. |
доц. Лобода Н.О. разом зі студентами УФОМ-11с у рамках співпраці з фахівцями практиками при вивчені навчального курсу «Організація обліку і оптимізація оподаткування» та з метою працевлаштування випускників прийняли участь в щорічному Великому Кадровому Online-Семінарі, який було проведено представниками KadroLand – кадровий канал № 1. |
https://financial.lnu.edu.ua/news/uchast-studentiv-oblikovtsiv-u-velykomu-kadrovomu-online-seminari
|
24.11. 2021 р. |
Студенти груп УФФ-33 с та УФФ-34 с у рамках вивчення навчального курсу «Бухгалтерський облік» прийняли участь у вебінарі від ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ» на тему «Закриття 2021 бухгалтерського року для цілей складання фінансової звітності: чек-лист дій для бухгалтера». Участь студентів у вебінарі організовано доц. кафедри Л. Петришин. |
https://financial.lnu.edu.ua/news/uchast-studentiv-studenty-uff-33s-ta-uff-34s-ta-dotsenta-kafedry-obliku-analizu-i-kontroliu-u-vebinari-zakryttia-2021-bukhhalterskoho-roku-dlia-tsiley-skladannia-finansovoi-zvitnosti-chek-lyst-diy-dli |
25.11. 2021 р. |
Викладачі та студенти кафедри взяли участь у проекті «Діалог з роботодавцями». В рамках якого відбулася зустріч здобувачів вищої освіти та викладачів освітніх програм «Облік, аналіз та фінансові розслідування», «Фінанси, митна та податкова справа», «Публічне адміністрування та управління бізнесом», «Публічне управління та адміністрування», «Управління персоналом в органах публічної влади та бізнес-структурах», із стейкхолдерами на тему «Управління. Фінанси. Аудит». |
https://financial.lnu.edu.ua/news/u-ramkakh-proiektu-dialoh-z-robotodavtsiamy-vidbulasia-zustrich-na-temu-upravlinnia-finansy-audyt
|
02.12. 2021 р. |
Доц . Лобода Н.О. разом зі студентами УФОМ-11с у рамках співпраці з фахівцями практиками при вивчені навчального курсу «Організація обліку і оптимізація оподаткування» та з метою працевлаштування випускників прийняли участь у вебінарі – практикуму по роботі з впровадження програмних кас, актуальні питання про застосування ПРРО у 2022 р. |
https://financial.lnu.edu.ua/news/uchast-mahistriv-hrupy-ufom-11s-ta-k-e-n-dotsenta-lobody-n-o-u-vebinari-praktykumi-po-roboti-z-prohramnymy-kasamy
|
15.11. 2022 р. |
студенти УФО-41с та доцент Лобода Н.О. у рамках співпраці з фахівцями практиками при вивчені навчального курсу «Звітність підприємств» долучилися до веб-дискусії «Примітки до МСФЗ-звітності: вимоги та типові порушення». |
https://bit.ly/3riyDle |
16.05. 2022 р. |
У рамках співпраці з фахівцями практиками доц. Приймак С.В. провела гостьову лекцію з навчальної дисципліни «Основи економічного контролю» (УФО-31с) на тему «Оформлення результатів контролю». |
https://bit.ly/3riyDle |
Таким чином, організація практичної підготовки майбутніх фахівців на кафедрі обліку, аналізу і контролю здійснюється як під час вивчення професійно спрямованих теоретичних дисциплін, так і виробничої практики і спрямована на підготовку високопрофесійних та креативних фахівців, здатних пристосовуватись до сучасних вимог економіки та ринку праці.
Програми та методичні рекомендації щодо проходження та захисту практики
Студенти проходять виробничу практику відповідно до методичних рекомендацій:
2022-23 н.р.
2023-24 н.р.