Інформаційні та комунікаційні технології (051 “Економіка”, 071 “Облік і оподаткування”, 281 “Публічне управління та адміністрування”)

Тип: Нормативний

Кафедра: цифрової економіки та бізнес-аналітики

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
16Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
112доцент Задорожна А. В.УФЕ-11с, УФО-11с, УФП-11с, УФП-12с
110Васьків О. М.УФП-11з

Лабораторні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
148УФЕ-11сВаськів О. М., доцент Задорожна А. В.
УФО-11сВаськів О. М.
УФП-11сВаськів О. М., Васьків О. М.
УФП-11сВаськів О. М.
УФП-12сВаськів О. М.
110УФП-11зВаськів О. М.

Опис курсу

Сучасний стан економіки, динамізм реформ та ритм суспільного життя вимагає від студентів формувати в портфелі своїх практичних навичок не стільки конкретні «книжкові» знання, а й вміння аналізувати, співставляючи ситуації з наявним багажем знань та формувати завдання для освоєння нових предметів, інструментів та базових знань з метою вирішення поточних проблем. Особливо це актуально для спеціалістів економічного профілю.

Найбільш динамічним явищем сучасного світу є формування інформаційного простору, включення знань кожної окремої людини до цього нового, інтегрованого способу здобуття, обробки та збереження знань людства про навколишній світ. Саме тому майбутнім спеціалістам потрібно приділяти значну увагу власній інформаційній освіті.

Фундамент інформаційної грамотності у студентів закладає предмет «Інформаційні та комунікаційні технології».

Предмет навчальної дисципліни

Предметом дисципліни «Інформаційні та комунікаційні технології» є система засобів автоматизації оброблення та використання інформації.

Мета навчальної дисципліни

Вивчення теоретичних основ і принципів побудови сучасних і перспективних обчислювальних машин, основ програмування, прикладних програмних систем, уміння орієнтуватися в комп’ютерних мережах, базова підготовка фахівців для ефективного використання інформаційних та комунікаційних технологій в процесі розв’язку прикладних задач.

Основні завдання

Вивчення теоретичних основ інформатики та характеристик комп’ютерної техніки, архітектури, технологічного забезпечення комп’ютерних систем, алгоритмізації та програмування, систем оброблення економічної інформації, використання мережних технологій під час дослідження соціально-економічних систем та розв’язування задач фахового спрямування.

Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі за спеціальністю 051 «Економіка»

Дисципліна «Інформаційні та комунікаційні технології» взаємопов’язана з такими дисциплінами як «Вступ до фаху».

Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування»

Дисципліна «Інформаційні та комунікаційні технології» взаємопов’язана з такими дисциплінами як «Вступ до фаху».

Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі за спеціальністю

281 «Публічне управління та адміністрування»

Дисципліна «Інформаційні та комунікаційні технології» взаємопов’язана з такими дисциплінами як «Вступ до фаху».

Вимоги до знань і умінь

При вивченні дисципліни «Інформаційні та комунікаційні технології» здобувачі вищої освіти набувають такі компетентності (здатність):

ЗК2 − Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК3 − Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК4 − Здатність застосовувати знання у практичних ситу­аціях.

ЗК7 − Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій

ЗК8 − Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформа­ції з різних джерел.

СК2 − Здатність здійснювати професійну діяльність у відпо­відності з чинними нормативними та правовими актами.

СК7 − Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення еко­номічних завдань, аналізу інформації та підготовки ана­літичних звітів.

СК10 − Здатність використовувати сучасні джерела еконо­мічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.

Програмні результати навчання:

ПР10 − Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності

ПР12 − Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’я­зання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отри­мані результати.

ПР13 − Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники

ПР17 − Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків

ПР19 − Використовувати інформаційні та комунікаційні тех­нології для вирішення соціально-економічних завдань,  під­готовки та представлення аналітичних звітів.

ПР23 − Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.

Вивчення навчальної дисципліни передбачає досягнення такого квалі­фікаційного рівня підготовки студента, за якого він повинен:

а) знати

  • стан та перспективи розвитку інформаційних та комунікаційних технологій;
  • основи комп’ютеризації облікових і аналітичних робіт;
  • технології обробки текстового документа;
  • технологію підготовки електронних таблиць та проведення розрахунків;
  • технологію використання системи створення презентацій;
  • технології організації та автоматизації роботи з будь-якими даними складної структури у різних програмних середовищах;
  • технології проведення аналізу та візуалізації даних як програмними засобами так і засобами хмарних технологій.

б) уміти

  • збирати, формалізувати, систематизувати, структурувати, опрацьовувати дані для вирішення прикладних задач у професійній сфері;
  • добирати та використовувати засоби офісних додатків для проведення аналізу даних;
  • автоматизовувати робочий процес з використанням інформаційно-комунікаційних технологій та мереж, офісних і гіпертекстових технологій;
  • працювати в команді для спільного вирішення прикладних задач засобами інформаційно-комунікаційних технологій;
  • навички використання різноманітних інформаційно-комунікаційних технологій для професійного спілкування;
  • вільно використовувати інформаційно-комунікаційні технології, як у навчальному процесі, так і у професійній діяльності;
  • використовувати програми пакету MS Office та сервіси Office 365 для розв’язання фінансово-економічних задач та ефективної організації роботи;
  • застосовувати служби та послуги мережі Інтернет.

Рекомендована література

  1. Бакушевич Я.М., Капаціла Ю.Б. Інформатика та комп’ютерна техніка. Магнолія-2006, 2024. 312 с.
  2. Басюк Т.М. Основи інформаційних технологій: навч. посібник Львів : «Новий Світ – 2000», 2020. 390 с.
  3. Дячук С. Ф. Word 2013–2016: навч. посібник. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021. 294 с.
  4. Інформаційні технології в бізнесі. Частина 1: навч. посіб. / І. Б. Шевчук, А. В. Задорожна, О. М. Васьків та ін.; за заг. ред. І. Б. Шевчук. Львів : Видавництво ННВК «АТБ», 2020. 535 с.
  5. Інформаційні технології в бізнесі : навч. посібник / І. Б. Шевчук, А. В. Задорожна, О. М. Васьків та ін. ; за заг. ред. І. Б. Шевчук. Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2024. Ч. 2. 366 с.
  6. Каблуков А. О., Андросов А. І. Microsoft Excel 2016 : посібник (Частина 2). Запоріжжя, 2020. 129 с.
  7. Кравченкo Ю. В., Лещенкo O. O., Дахно Н. Б., Труш O. В., Герасименко О. Ю. Архітектура комп’ютера. Частина 1. Навч. посібник. К. : КНУ імені Тараса Шевченко, 2022. 220 с.
  8. Лопотко О. В. Інформатика Excel та Basic for Application. Магнолія 2006, 2023. 272 с.
  9. Мельникова О. П. Економічна інформатика. Навчальний посіб. К. : Центр навчальної літератури, 2019. 424 с.
  10. Нелюбов В. О., Куруца О. С. Основи інформатики. Microsoft Excel 2016: навчальний посібник. Ужгород : ДВНЗ «УжНУ», 2018. 58 с.
  11. Нелюбов В.О. Microsoft Word 2016: електронний навчальний посібник./ В.О.Нелюбов Ужгород: ДВНЗ УжНУ, 2018. 96 с.
  12. Основи інформаційних технологій : навчальний посібник для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти / А. М. Гуржій, Л. І. Возненко, Н. І. Поворознюк, В. В. Самсонов. Київ : Літера ЛТД, 2023. 288 с.
  13. Риндюк Д. В., Пешко В. А. Інформаційні технології. Конспект лекцій : навч. посіб. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. 180 с.
  14. Dick Kusleika. Microsoft Excel 365 Bible. John Wiley & Sons, LTD, 2022. 1072 р.

Матеріали

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус:

Завантажити силабус