Інформаційні та комунікаційні технології (051 “Економіка”, 071 “Облік і оподаткування”, 281 “Публічне управління та адміністрування”)
Тип: Нормативний
Кафедра: цифрової економіки та бізнес-аналітики
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 6 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 12 | Васьків О. М. | УФЕ-11с, УФО-11с, УФП-11с, УФП-12с |
1 | 14 | Васьків О. М. | УФП-11з |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 48 | УФЕ-11с | Васьків О. М., доцент Задорожна А. В. |
УФО-11с | доцент Борщук І. В. | ||
УФП-11с | Васьків О. М., Васьків О. М. | ||
УФП-12с | доцент Борщук І. В., Васьків О. М. | ||
УФП-12с | Руда І. І. | ||
1 | 14 | УФП-11з | Васьків О. М. |
Опис курсу
Сучасний стан економіки, динамізм реформ та ритм суспільного життя вимагає від студентів формувати в портфелі своїх практичних навичок не стільки конкретні «книжкові» знання, а й вміння аналізувати, співставляючи ситуації з наявним багажем знань та формувати завдання для освоєння нових предметів, інструментів та базових знань з метою вирішення поточних проблем. Особливо це актуально для спеціалістів економічного профілю.
Найбільш динамічним явищем сучасного світу є формування інформаційного простору, включення знань кожної окремої людини до цього нового, інтегрованого способу здобуття, обробки та збереження знань людства про навколишній світ. Саме тому майбутнім спеціалістам потрібно приділяти значну увагу власній інформаційній освіті.
Фундамент інформаційної грамотності у студентів закладає предмет «Інформаційні та комунікаційні технології».
Предмет навчальної дисципліни
Предметом дисципліни «Інформаційні та комунікаційні технології» є система засобів автоматизації оброблення та використання інформації.
Мета навчальної дисципліни
Вивчення теоретичних основ і принципів побудови сучасних і перспективних обчислювальних машин, основ програмування, прикладних програмних систем, уміння орієнтуватися в комп’ютерних мережах, базова підготовка фахівців для ефективного використання інформаційних та комунікаційних технологій в процесі розв’язку прикладних задач.
Основні завдання
Вивчення теоретичних основ інформатики та характеристик комп’ютерної техніки, архітектури, технологічного забезпечення комп’ютерних систем, алгоритмізації та програмування, систем оброблення економічної інформації, використання мережних технологій під час дослідження соціально-економічних систем та розв’язування задач фахового спрямування.
Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі за спеціальністю 051 «Економіка»
Дисципліна «Інформаційні та комунікаційні технології» взаємопов’язана з такими дисциплінами як «Вступ до фаху».
Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування»
Дисципліна «Інформаційні та комунікаційні технології» взаємопов’язана з такими дисциплінами як «Вступ до фаху».
Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі за спеціальністю
281 «Публічне управління та адміністрування»
Дисципліна «Інформаційні та комунікаційні технології» взаємопов’язана з такими дисциплінами як «Вступ до фаху».
Вимоги до знань і умінь
При вивченні дисципліни «Інформаційні та комунікаційні технології» здобувачі вищої освіти набувають такі компетентності (здатність):
ЗК2 − Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК3 − Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4 − Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК7 − Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
ЗК8 − Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
СК2 − Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
СК7 − Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
СК10 − Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
Програмні результати навчання:
ПР10 − Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності
ПР12 − Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
ПР13 − Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники
ПР17 − Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків
ПР19 − Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.
ПР23 − Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає досягнення такого кваліфікаційного рівня підготовки студента, за якого він повинен:
а) знати
- стан та перспективи розвитку інформаційних та комунікаційних технологій;
- основи комп’ютеризації облікових і аналітичних робіт;
- технології обробки текстового документа;
- технологію підготовки електронних таблиць та проведення розрахунків;
- технологію використання системи створення презентацій;
- технології організації та автоматизації роботи з будь-якими даними складної структури у різних програмних середовищах;
- технології проведення аналізу та візуалізації даних як програмними засобами так і засобами хмарних технологій.
б) уміти
- збирати, формалізувати, систематизувати, структурувати, опрацьовувати дані для вирішення прикладних задач у професійній сфері;
- добирати та використовувати засоби офісних додатків для проведення аналізу даних;
- автоматизовувати робочий процес з використанням інформаційно-комунікаційних технологій та мереж, офісних і гіпертекстових технологій;
- працювати в команді для спільного вирішення прикладних задач засобами інформаційно-комунікаційних технологій;
- навички використання різноманітних інформаційно-комунікаційних технологій для професійного спілкування;
- вільно використовувати інформаційно-комунікаційні технології, як у навчальному процесі, так і у професійній діяльності;
- використовувати програми пакету MS Office та сервіси Office 365 для розв’язання фінансово-економічних задач та ефективної організації роботи;
- застосовувати служби та послуги мережі Інтернет.
Рекомендована література
Основна
- Баженов В.А. та ін Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології. Підручник. – К.: Каравела, 2003.
- Вашкевич Э. PowerPoint 2007. Эффективныепрезентации на компьютере. – СПб.: Питер, 2008. – 240 с.
- Веденеева Е. Функции и формулы Excel 2007. – СПб.: Питер, 2008. – 384 с.
- Волков В. Понятный самоучитель Excel 2010. – СПб.: Питер, 2010. – 252 с.
- Гладкий А., Чиртик А. Excel 2007. Трюки и эффекты. – СПб.: Питер, 2007. – 368 с.
- Григорків В.С. та ін. Економічна інформатика: Навч. Посібник – Чернівці: Книги-ХХІ, 2008.
- Делявський М.В., Жмуркевич А.Є, Одрехівський М.В., Чаповська Р.Б. Основи алгоритмізації та програмування: середовище VBA: Навч. посібник – Чернівці: Книги-ХХІ, 2006.
- Донцов Д.Word 2007. Легкий старт. – СПб.: Питер, 2007.
- Караванова Т.П. Методи побудови алгоритмів та їх аналіз. Обчислювальні алгоритми (навчальний посібник). – К: Генеза, 2009. – 331 с.
- Клименко О.Ф., Головко Н.Р., Шарапов О.Д. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навч.-метод. посібник. – К.:КНЕУ, 2002.
- Кормен Томас Х. Алгоритмы. Вводный курс. – М: Вильямс, 2014. – 208 с.
- Культин Н. Word 2007. Самоенеобходимое. – СПб.: БХВ-Петербург, 2007. – 176 с.
- Кучерява Т.О. та ін. Інформатика та комп’ютерна техніка: активізація навчання: Практикум для індивід. Роботи – К.: КНЕУ, 2006.
- Левченко О.М. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник. 2-ге вид. – К.: Каравела, 2007. – 640 с.
- Левченко О.М., Завадський І.О., Прокопенко Н.С.. Основи Інтернету: Навчальний посібник. – 2-ге вид. – К.: BHV, 2009. – 288 с.
- Лук’янова В.В. Комп’ютерний аналіз даних – Київ, Видавничий центр «Академія», 2003.
- Макарова М.В., Карнаухова Г.В., Запара С.В. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навч.посібник – Суми: Університ. книга, 2003.
- Мюррей Кэтрин.Новыевозможности Office 2007. – Эком, 2007. 19. Орловська А.Б., Прошак Г.В. Операційна система Windows. – Львів: ЛДФА, 2004.
- Романова Ю.Д., Лесничая И.Г., Шестаков В.И. Информатика и информационные технологии. – М: Эксмо, 2008. – 592 с. 21. СергеевА. П.Microsoft Office 2007. – М: Вильямс, 2007.
Матеріали
- Програма навчальної дисципліни (заочна форма навчання )
- Робоча програма навчальної дисципліни (спеціальності 051 “Економіка”; 071 “Облік і оподаткування”; 281 “Публічне управління та адміністрування” )
- Плани лабораторних занять і методичні рекомендації щодо їх проведення
- Навчально-методичні матеріали для проведення лекцій
- Завдання для самостійної роботи студента і методичні рекомендації щодо їх виконання
- Завдання для контрольної роботи
- Перелік довідкової літератури
- Зразок екзаменаційного білета
- Засоби діагностики знань та умінь студентів