Публічна комунікація і ділова мова в управлінні
Тип: Нормативний
Кафедра: публічного адміністрування та управління бізнесом
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 16 | доцент Дзяна Г. О. | УФПМ-21с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 16 | УФПМ-21с | доцент Дзяна Г. О. |
Опис курсу
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Метою викладання навчальної дисципліни «Публічна комунікація і ділова мова в управлінні» є формування у студентів сучасних теоретичних і практичних знань, умінь і навичок, які складають комунікативну компетентність, необхідну для здійснення цілеспрямованого конструктивного управлінського впливу в органах державної влади, налагодження комунікації між організацією і громадськістю для виконання управлінських завдань з реалізації державної політики в різних сферах діяльності, опанування практичних основ, принципів, механізмів, умінь в організації зв’язків з громадськістю, налагодження кризових комунікацій та володіння навичками усного й писемного спілкування професійно орієнтованого характеру.
Основними завданнями вивчення дисципліни «публічна комунікація і ділова мова в управлінні» є:
– формувати вміння аналізувати та оцінювати державну комунікативну політику в різні історичні періоди, практично застосовувати комунікативні моделі та їх технологічний потенціал, оволодіти методикою порівняльного аналізу різних типів комунікативної діяльності;
– налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти в організації;
– виробити навички аналізувати роль інформаційної політики в демократизації суспільства та використовувати мову як код з метою пошуку шляхів підвищення ефективності спілкування;
– виробити навички представляти органи публічного управління у відносинах з іншими органами публічної влади;
– ознайомити з практичними прийомами організації ефективного публічного мовлення та можливостями їхнього застосування;
– удосконалювати базові знання з ділової української мови як складника комунікативної діяльності в публічному управлінні.
Вимоги до знань і умінь:
За умов успішного виконання вимог щодо опанування науки студент набуде компетентностей:
Інтегральна компетентність:
– здатність розв’язувати складні завдання, виробничі ситуації, проблеми у сфері професійної діяльності з поглибленим рівнем знань та вмінь інноваційного характеру, достатнім рівнем інтелектуального потенціалу. Загальні компетентності:
– здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
– здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо;
– здатність розробляти та управляти проєктами;
– здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні;
– здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології;
– здатність генерувати нові ідеї (креативність), навички міжособистісної взаємодії;
– здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності).
Фахові компетентності:
– здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти;
– здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери;
– здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування;
– здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними;
– здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування;
– здатність здійснювати наукову та дослідницьку діяльність у сфері публічного управління та адміністрування;
– здатність забезпечувати належний рівень якості управлінських та адміністративних продуктів, послуг чи процесів;
– здатність аналізувати діяльність інституцій державного та корпоративного секторів;
– здатність до державно-приватного співробітництва в процесах вироблення, реалізації та оцінювання публічної політики в площині перетину сфер управління, економіки, публічної діяльності;
Очікувані програмні результати навчання, які повинні бути досягнуті здобувачами освіти після опанування навчальної дисципліни «Публічна комунікація і ділова мова в управлінні»:
– знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень;
– визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії;
– уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи;
– уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного
управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм;
– представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності;
– планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків;
– уміти аналізувати політику ефективного залучення організаційних форм громадськості до процесів електронного врядування, формувати систему показників та критеріїв, здійснювати їх ідентифікацію;
– здійснювати стратегічне і оперативне планування діяльності публічних організацій, бізнес-структур.
У результаті вивчення предмета студенти повинні
а) знати:
– термінологічну базу комунікацій та ділової мови в управлінні;
– комунікативні моделі та їх технологічний потенціал;
– методику порівняльного аналізу різних типів комунікативної діяльності;
– основні принципи взаємозв’язку політичних та комунікативних процесів сучасності;
– структуру, закономірності та явища мовної комунікації;
– парадигму ролей/позицій комунікантів як учасників комунікативного процесу;
– комунікативні стратегії і тактики та засоби їх реалізації в публічному управлінні;
– засоби вербального та невербального впливу на аудиторію;
– основні мовні норми в текстах офіційно-ділового стилю в публічному управлінні.
б) уміти:
– використовувати сучасні досягнення в галузі публічного управління;
– аналізувати роль засобів масової інформації в діяльності органів влади;
– застосовувати основні технології зв’язків із засобами масової комунікації для участі у процесі висвітлення діяльності органу публічної влади;
– знаходити оптимальні моделі мовної комунікації відповідно до комунікативних намірів;
– послуговуватися виразовими мовними засобами в промовах різних видів;
– застосовувати методи мовного та позамовного впливу на аудиторію;
– виявляти комунікативні невдачі, аналізувати їх причини з метою пошуку шляхів подолання;
– дотримуватися мовних норм під час складання документів, уникати двозначності висловів у текстах управлінських рішень.
Рекомендована література
- Методичні рекомендації для підготовки магістрів спеціальності: 281 «Публічне управління та адміністрування» з курсу «Публічна комунікація і ділова мова в публічному управлінні»/ уклад. Васиньова Н. С. Кравченко О. І.; Держ. закл. «Луган. нац. ун-т імені Тараса Шевченка». Старобільськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2020. – 79 с.
- Дрешпак В. М. Комунікації в публічному управлінні : навч. посіб. / В. М. Дрешпак. – Д. : ДРІДУ НАДУ, 2015. – 168с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.aup.com.ua › book011
- Комунікації в публічному адмініструванні : конспект лекцій / [О. В. Шебаніна, В. П. Клочан, С. І. Тищенко та ін.]. – Миколаїв : МНАУ, 2019. – 200 с. – Режим доступу : http:// dspace.mnau.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/5037/1/Komunikatsiyi%20v%20publichnomu%20administruvanni.pdf
- Комунікації в органах державної влади: посібник.- К.: 2016.- 95с. – Режим доступу: https://www.slideshare.net/arynasatovska/ss-72555611
- Комунікації в публічному управлінні: аспекти організаційної культури та ділового спілкування : навч. посіб. / уклад.: Гошовська В. А. та ін. — Київ : К.І.С., 2016. — 130 с. – Режим доступу: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/458/2.pdf
- Ділова українська мова в державному управлінні : навч. посіб. / І.М. Плотницька ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. 3-тє вид., переробл. й доповн. К. : НАДУ, 2014. 184 с. Режим доступу: https://www.twirpx.com/file/417260/
- Мацюк З., Станкевич Н. Українська мова професійного спілкування. Львів : Каравела, 2019. 352 с.
- Публічна комунікація та ділова мова в публічному управлінні: метод. рек. для підготовки фахівців за ступенем вищої освіти “Магістр” / уклад. : Шмагун А.В. – К. : УкрСІЧ, 2019. – 28 с.
- Семеног О. М. Культура наукової української мови : навч. посіб. 2-ге вид., стер. К. : Академія, 2012. 214 с.
- Сучасна мовна комунікація : навч.-метод. посіб. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; уклад.: С. А. Бронікова, Р. І. Ленда. К. : НАДУ, 2014. 152 с.
- Климанська Л. Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації : навч. посіб. / Л. Д. Климанська. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 161 с.
- Бурмака Т. М. Комунікативний менеджмент : конспект лекцій (для студентів бакалавріату всіх форм навчання спеціальності 073 – Менеджмент) / Т. М. Бурмака, К. О. Великих ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019. – 69 с.
Ресурси мережі Інтернет:
- Кабінет Міністрів України https://www.kmu.gov.ua/
- Законодавство України https://www.rada.gov.ua/news/zak
- Національна бібліотека ім. В.І.Вернадського http://www.nbuv.gov.ua/
4. Львівська національна наукова бібліотека України імені В. Стефаника http://www.lsl.lviv.ua/index.php/en/main2/
5. Наукова бібліотека Львівського національного університету ім. Івана Франка http://old.library.lnu.edu.ua/bibl/
- Лінгвістичний портал MOVA. info http://www.mova.info/
- Офіційний сайт української мови http://ukrainskamova.com/
- Лайфаки з української мови https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/
- Методичні матеріали кафедри публічного адміністрування та управління бізнесом ЛНУ імені І. Франка https://financial.lnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2020/10/SYLABUS_Komunikatsii.pdf
Матеріали
Робоча програма навчальної дисципліни (магістр, денна ф.н.)