ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ, УПРАВЛІННЯ, ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ – КРЕАТИВНА КРИСТАЛІЗАЦІЯ МІЖВІДОМЧОЇ СПІВПРАЦІ

05.05.2021 | 12:15

Розгортання децентралізаційних процесів у системі проведення адміністративно-територіальної реформи обумовило в Україні потребу виділення й креативного осмислення як проблемних питань наслідків зміни владних повноважень з орієнтованістю на місцевий рівень, так і особливостей функціонування при цьому механізму публічного управління та адміністрування. З огляду на потреби зростає й увага освітянської та наукової спільнот до проблематики децентралізації, яка безперечно зачіпає багатовекторні інтереси сучасного державотворення, наближаючи її до інтересів та активізації благополуччя конкретних об’єднаних територіальних громад.

Виділення проблемних аспектів розвитку громад та знаходження новаційних підходів в децентралізації стає пріоритетним базисом зі сторони й управлінців, кристалізуючи наукові концепції й реалізуючи їх на практиці через ефективні управлінські рішення.

Так, означена децентралізаційна проблематика з ухилом на державотворення й виховання державотворчого патріотизму нації стала центром кристалізації міжвідомчої уваги дослідників як науки, так і освіти, яка перейшла в захист докторських дисертацій у спеціалізованих вчених радах 28–29 квітня 2021 року в Національному університеті «Чернігівська політехніка» та Інституті регіональних досліджень імені М.І. Долішнього НАН України, де професор, доктор економічних наук Карпінський Борис (кафедра публічного адміністрування та управління бізнесом, факультет управління фінансами та бізнесу Львівського національного університету імені Івана Франка) виступив як офіційний опонент та член спеціалізованої вченої ради. Зокрема, в докторській дисертації Першко Лариси досліджено теоретичні та практичні аспекти формування місцевих бюджетів за децентралізації, а в дослідженні Цимбалюк Ірини системно виділено фіскальний простір інклюзивного розвитку регіону в умовах фінансової децентралізації. Властиво цілеспрямована креативна кристалізація зусиль науковців та освітян щодо фінансової децентралізації обумовлюють раціональне утворення й використання бюджетних коштів об’єднаних територіальних громад, формуючи їх фінансову стійкість й автономність, а з тим синтезують фундаментальні основи парадигм державотворчого патріотизму нації та державотворення.

Наукові погляди дослідників з проблематики також знаходять своє відбиття і в навчальних програмах дисциплін, що дозволяє як задіювати сучасні наукові теорії в освітньому процесі, активізуючи участь студентства в отриманні знань, так і відчутно оптимізує час до практичного використання ними перспективного інструментарного апарату для вирішення конкретних виробничих ситуацій. Питання активізації знань, духовності, виховання державотворчої позиції в студентства стають дієвим критерієм ефективності стратегіологічного розвитку міжвідомчої співпраці науковців і освітян, забезпечуючи тим успішність креативних новацій у системі публічного управління та адміністрування для дієвої реалізації потреб української громади.