Відбувся круглий стіл Ради порадників на тему «Особливості організації освітнього середовища ЗВО в умовах воєнного стану»

03.05.2024 | 16:40

Сьогодні перед закладами вищої освіти стоять серйозні виклики, які необхідно подолати. Зокрема, обрати ту форму організації освітнього процесу, яка була б найбільш безпечною для його учасників; використовувати веб-можливості і відповідні цифрові ресурси та інструменти для забезпечення доступу до освітнього контенту здобувачам освіти; забезпечити збереження кадрового потенціалу та розвиток цифрових навичок учасників освітнього процесу, належну якість освіти в умовах воєнного стану та ін. Усе це зумовило гостру потребу в пошуку нових підходів до організації освітнього середовища ЗВО, що мають відповідати на всі запити сучасності й майбутнього.

Відтак, 01 травня 2024 року під час круглого столу «Особливості організації освітнього середовища ЗВО в умовах воєнного стану» порадники академічних груп факультету управління фінансами та бізнесу обмінялися думками щодо шляхів вирішення проблем в організації навчання здобувачів освіти.

Доцентка кафедри обліку, аналізу і контролю Шот А. П. наголосила, що функціонування системи освіти в умовах воєнного стану характеризується інтенсивним пошуком нових підходів до навчання, інноваційних форм організації освітнього процесу, ефективних педагогічних та інформаційних технологій. Саме тому поєднання класичних (традиційних) форм навчання із використанням цифрових освітніх платформ (MOODLE, Google Classroom, Мій Клас, GoogleDoc, Paint, Kahoot, Classtime, Padlet, Easy test maker), інтерактивних навчальних матеріалів, відеокурсів, онлай-курсів сприятиме поліпшенню якості освіти та забезпечуватиме гнучкість навчання.

Доцентка кафедри економіки та публічного управління Пікулик О. І. відзначила актуальність психологічної підтримки учасників навчального процесу. «Війна в Україні призводить до великого рівня стресу, тривоги та тривалої психологічної травми у людей. Відсутність безпеки, страх за власне життя та життя близьких, втрата рідних та близьких можуть призвести до серйозних емоційних та психологічних проблем, стати причиною глибокої та затяжної депресії. За таких умов істотно зростає роль психологічної служби в системі освіти, що забезпечує своєчасне й систематичне надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки учасникам освітнього процесу, сприяє створенню психологічно комфортного освітнього простору».

Доцентка кафедри фінансового менеджменту Сич О. А. зосередила увагу на важливості підтримки вітчизняних ЗВО науковою спільнотою Європейського Союзу. «Європейська асоціація університетів пропонує використання трьох інструментів підтримки українських ЗВО перед лицем російської агресії. Це міжінституційне партнерство, віртуальний обмін та співпраця, а також широкі можливості стажування. Така усестороння підтримка дозволяє вітчизняним ЗВО не тільки зберігати, а й нарощувати якісний рівень освіти під час війни».

Голова Ради порадників професорка Шушкова Ю.В. підсумувала, що освітнє середовище вітчизняних ЗВО має бути створене на засадах академічної доброчесності, паритетної доступності до освіти, в якому продуктивно й конструктивно взаємодіють усі учасники освітнього процесу. Водночас, ефективне управління відповідно спроєктованим освітнім середовищем ЗВО має сприяти створенню умов та можливостей для становлення і розвитку Hard та Soft Skills особистості у процесі здобуття вищої освіти.