Відбулося засідання Ради порадників на тему «Soft Skills & Hard Skills компетенції сучасного викладача»

03.03.2024 | 16:50
1 березня 2024 р. відбулося засідання Ради порадників факультету управління фінансами та бізнесу на тему «Soft Skills & Hard Skills компетенції сучасного викладача».
У вступному слові заст. декана з виховної роботи, голова Ради порадників факультету д.е.н., проф. Шушкова Ю.В. зазначила, що сучасний викладач має володіти як спеціальними вузькопрофесійними, так і м’якими, універсальними навичками. При цьому, згідно даних Гарвардського університету та Стенфордського дослідницького інституту, у XXI ст. професійну успішність співробітника складають 15% Hard Skills і 85% Soft Skills. Окресливши ключові особливості і відмінні риси між Hard і Soft Skills компетенціями, Юлія Шушкова надала слово сертифікованому коучу IPS, ментору IPACT, члену Міжнародної професійної асоціації коучів і тренерів, к.е.н., доцІванюк У.В.
Уляна Іванюк наголосила на важливості розвитку емоційного інтелекту як навику, що входить у топ-10 Soft Skills.
Здатність розуміти, усвідомлювати і управляти власними емоціями, своєю мотивацією, думками і поведінкою, регулювати свій емоційний стан, вміння управляти емоційними станами інших людей, помічати їхні актуальні потреби, співпереживати і розвивати їхні сильні сторони – навик, актуальний як на роботі, так і в особистому житті.
Зазначивши складові емоційного інтелекту, спікер охарактеризувала базові емоції та пояснила, що одні й ті самі дії і слова у різних людей або у різних групах можуть викликати абсолютно різні емоції. На основі аналізу картин художників порадники вчились ідентифікувати емоції, а за допомогою метафоричних карток з емоціями – намагалися їх відтворити.
Проте найбільш цінними для слухачів стали поради щодо підвищення рівня емоційного інтелекту. Насамперед, дозволити собі проживати усі емоції і «позитивні», і «негативні», бо усі емоції, без виключення, нам потрібні і мають свою функцію. Крім цього,
  • розпочати розвивати емоційну самоусвідомленість (вести щоденник емоцій і почуттів, у якому робити аналіз прожитого дня, своїх емоцій, відчуттів, їх причин; використовувати у висловлюваннях «Я відчуваю…» і слухати свої почуття);
  • вчитись управляти власними емоціями, розвивати самоконтроль (опановувати техніки і методики по управлінню емоціями, вчитися вербалізувати свої емоції, озвучувати їх);
  • тренувати емпатію (проявляти до себе більше прийняття, самопідтримку і самоповагу, проявляти справжній інтерес до емоцій, почуттів і потреб інших людей);
  • розвивати соціальні навики і вчитися будувати стосунки.
На завершення заходу порадники факультету висловили щиру подяку Іванюк У.В. за цікавий тренінг та нові знання.