На Факультеті управління фінансами та бізнесу відбулася серія воркшопів у рамках проєкту Крок до кар’єри
У березні в Львівському університеті за підтримки відділу кар’єрного розвитку та співпраці з бізнесом та з ініціативи кафедри фінансового менеджменту факультету управління фінансами та бізнесу стартував оновлений проєкт “Крок до кар’єри”. Цьогоріч проєкт об’єднав низку практичних воркшопів від топових компаній, що є потенційними роботодавцями для здобувачів бакалаврського та магістерського рівнів освітніх програм «Фінанси, митна та податкова справа» та «Фінансовий менеджмент». Впродовж місяця в рамках проєкту учасники мали чудову нагоду набути нових знань та практичних навичок, які вони зможуть використати у своїй майбутній професійній діяльності.
Воркшопи проводились у змішаному форматі у формі вебінарів та гостьових лекцій від компаній-роботодавців з використанням практичних кейсів із реального бізнесу, а також дебатів та дискусій із експертами фінансів, банківського та страхового бізнесу, аудиту та консалтингу. А за результатами участі у серії воркшопів проєкту “Крок до кар’єри” активні учасники отримали сертифікати.
Так, 5 березня проведено зустріч із директором департаменту міської агломерації Львівської міської ради Юрієм Лукашевським. Доповідач акцентував увагу на основних результатах розвитку агломераційних процесів у Львівській громаді та області в цілому. А також ознайомив слухачів із Стратегію розвитку Львівської агломерації на період до 2027 року в основі якої ідея трьох взаємопов’язаних стратегічних цілей: згуртованість та стійкість, якість життя і конкурентоздатність.
6 березня відбувся вебінар “Фінансовий та податковий Due Diligence у операціях злиття та поглинання” з Марією Клепіковою та Ольгою Гончаренко, податковими консультантками KPMG в Україні. Зазначимо, що компанія KPMG входить до «Великої четвірки» консалтингових компаній світу. Впродовж зустрічі доповідачки детально розповіли про сутність, елементи та етапи проведення Due Diligence, «підводні камені» цього процесу, навели практичні кейси визначення ціни угоди злиття чи поглинання та охарактеризували чинники, що на неї впливатимуть. Також на зустрічі детально окреслили рівні податкових ризиків, з якими стикаються інвестори в процесах злиття та поглинання.
12 березня учасники мали чудову нагоду поспілкуватись із начальником управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Львівській області Володимиром Ковалем. Спікер презентував результати роботи податківців Львівщини у непростих умовах воєнного стану, охарактеризував показники податкових надходжень до бюджетів різних рівнів та зосередив увагу на оподаткуванні фізичних осіб. У доступній формі та на конкретних прикладах пан Володимир висвітлив особливості сплати податку на доходи фізичних осіб, виклики, пов’язані з декларуванням доходів фізичними особами, причини появи податкового боргу.
19 березня відбулась зустріч із президентом Асоціації Професійних Митних Посередників Андрієм Тодощуком. Темою для обговорення стали основні аспекти зовнішньоекономічної діяльності в умовах європейської інтеграції України. У ході заходу обговорювалися питання щодо організації та розвитку митної інфраструктури Львівської області; структури зовнішньоторговельного обігу нашої держави; географічного розподілу та основних товарів вітчизняного експорту та імпорту. Особливий інтерес в учасників заходу викликали питання особливостей здійснення зовнішньоекономічної діяльності України в умовах війни.
25 березня організована зустріч із керівницею центрального відділення Банку «Львів» Мар’яною Шостак та HRD Банку «Львів» Лідією Мельник. Спікери презентували основні аспекти діяльності, цінності Банку «Львів» та окреслили вимоги до необхідного рівня кваліфікації фахівців у різних сегментах банківської діяльності у сучасних умовах.
У ході зустрічі слухачі мали можливість ознайомитися з основними банківськими продуктами та особливостями роботи у комерційному банку.
Особливо зацікавила слухачів інформація щодо проходження практики та стажування у «Школі банкіра» Банку «Львів» з можливістю подальшого працевлаштування.
26 березня відбулася зустріч з з директоркою Львівської філії страхової компанії ІНГО Костишин Ольгою Іванівною, яка охарактеризувала напрями діяльності СК ІНГО, представила типові кейси страхових випадків, характерних для умов воєнного стану та висвітлила особливості функціонування страхового ринку в Україні за останні роки. Під час обговорення доповідачка окреслила перспективні шляхи розвитку страхового бізнесу. Крім цього, студенти ознайомилися з можливостями проходження виробничої практики і працевлаштуванням у СК ІНГО.
27 березня організована зустріч із представниками ПрАТ «Концерн Хлібпром», зокрема начальником фінансово-аналітичного управління Зоряною Кривяк, начальником відділу фінансової звітності Юлією Колач та менеджером з персоналу Роксоланою Шийкою.
Спікери розповіли про особливості діяльності ПрАТ «Концерн Хлібпром», ринкову нішу компанії; особливості діяльності фінансових підрозділів компанії; професійні компетентності фінансистів в умовах сучасних викликів; можливості працевлаштування; вимоги до кандидатів на вакантні посади.
27 березня відбулась онлайн зустріч, що стала завершальним заходом в рамках проєкту «Крок до кар’єри», з представниками Deloitte – ще однієї компанії, що входить до «Великої четвірки» консалтингових компаній світу. Лекція була присвячена питанням трансфертного ціноутворення та його податковим наслідкам. Зустріч розпочала Анна Білик, спеціалістка з розвитку бренду роботодавця, яка ближче познайомила слухачів з компанією Deloitte та можливостями стажування в ній. Олег Серветник та Максим Зайченко, менеджери податково-юридичного департаменту компанії Deloitte, провели бінарну лекцію «Трансфертне ціноутворення: одна стаття ПКУ чи окремий напрям світу оподаткування?», де в інтерактивній формі висвітлили актуальну тему податкового регулювання зовнішньо-економічної діяльності вітчизняних компаній.
Варто зазначити, що такі зустрічі з фахівцями-практиками є важливою складовою підготовки висококваліфікованих фахівців, адже поглиблюють знання здобувачів освіти, допомагають їм у формуванні професійних компетентностей та формують організаційні, комунікативні та інші соціальні навички. Крім того, такі зустрічі та конструктивні діалоги між здобувачами освіти, викладачами кафедри та практичними працівниками мотивують студентів до отримання знань та сприяють їхньому успішному працевлаштуванню. Ще один важливий результат таких зустрічей – це рекомендації роботодавців-стейкхолдерів щодо структури та змістового наповнення окремих освітніх компонент в контексті набуття практичних навичок.
Координували захід Наталія Ситник – завідувачка кафедри фінансового менеджменту, заступниця декана факультету управління фінансами та бізнесу з навчально-методичної роботи, доктор економічних наук, професор та Ірина Сновидович – керівниця відділу кар’єрного розвитку та співпраці з бізнесом, PhD.