Business in social media

Type: For the student's choice

Department: department of digital economics and business analytics

Curriculum

SemesterCreditsReporting
64Setoff

Lectures

SemesterAmount of hoursLecturerGroup(s)
616Professor Shevchuk I. B.

Practical

SemesterAmount of hoursGroupTeacher(s)
616УФЕ-31сProfessor Shevchuk I. B., Associate Professor Starukh A. I.

Course description

The subject of the discipline “Business in social media” are general theoretical provisions that reveal the features of the emergence and functioning of social networks as platforms for the deployment and support of business projects.

The purpose of studying the discipline “Business in social media” – to form in students the necessary amount of theoretical and practical knowledge about the mechanisms of successful promotion of business in social networks.

The main tasks of the discipline “Business in social media” – to help students master the skills of business organization in social networks; study of mechanisms of business promotion in social networks; formation of knowledge to assess the effectiveness of work in the social network; study of the principles of construction of SMM-strategy.

Requirements for knowledge and skills

The study of the discipline involves the achievement of such a qualification level of student training, for which he must:

a) to know

  • what is a social network, what are social networks, what functions do they perform, what does it mean to manage a social network;
  • benefits of working in a social network;
  • business interests and opportunities for its development in social networks;
  • basic social networks in which you can effectively build a business;
  • ways to promote on social networks;
  • critical mistakes that can be made when promoting on social networks;

b) be able to

  • have the technology to work on Facebook, Instagram, Telegram, YouTube;
  • create promotion strategies on social networks;
  • identify the main objectives of the promotion campaign;
  • choose sites on social networks for business promotion, on which potential customers are concentrated;
  • create and develop groups on social networks;
  • determine the characteristics of the behavior of the target audience;
  • organize effective advertising campaigns, promotions;
  • analyze performance indicators in social networks;
  • evaluate the effectiveness of work in the social network;
  • distinguish the audience of social networks and methods of work in each of the networks;
    write sales posts;
  • to conduct independent research of social networks in accordance with the developed program.

Recommended Literature

Basic:

  1. Губанов Д. Социальные сети. Модели информационного влияния, управления и противоборства. / Губанов Д., Чхартишвили А., Новиков Д. М.: Физматлит, 2010. 228 с.
  2. Данько Ю. Соціальні мережі як форма сучасної комунікації: плюси і мінуси / Ю. Данько // Сучасне суспільство. 2012. Вип. 2. С. 179-184.
  3. Ермолова Н. Продвижение бизнеса в социальных сетях Facebook, Twitter, Google+ / Н. Ермолова. М. : Альпина Паблишер, 2013. 357 с.
  4. Серновиц Э. Сарафанный маркетинг. Как умные компании заставляют о себе говорить. ООО «Манн, Иванов и Фербер», 2012. 339 с.
  5. Кеннеди Д. Жесткий SMM. Выжать из соцсетей максимум. Изд.: Альпина Паблишер, 2017. 344 с.
  6. Кремнёв Д. Продвижение в социальных сетях. СПб: Сеть, 2011. 160 с.
  7. Филина О. Facebook-эффект для бизнеса и самопиара. Опыт человека, который собрал более 10 миллионов лайков. Книга-тренинг. / Филина О. Эксмо, 2015. 256 с.
  8. Халилов Д. Маркетинг в социальных сетях. / Халилов Д. 2-е изд. М. : Манн,. Иванов и Фербер, 2014. 240 с.

Additional:

  1. Крюкова Е., Савельев Д. 100+ хаков для интернет-маркетологов. ООО «Альпина Паблишер», 2018. 304 с.
  2. Сенаторов А. Бизнес в Instagram. От регистрации до первых денег. М.: Альпина Паблишер. 2015. 156 с.
  3. Смит К. Конверсия. Как превратить лиды в продажи. Изд.: “Альпина Паблишер”, 2017. 225с.
  4. Халилов Д. Маркетинг в социальных сетях. Изд.: Манн, Иванов и Фербер, 2013. 240 с.

INTERNET SITES

  1. 5 правил ведения бизнеса в социальных сетях на примере Facebook [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kokh.ru/5-pravil-vedeniya-biznesa-v-socialnyx-setyax-na-primere-facebook/
  2. Как построить SMM-стратегию: пошаговый план продвижения в социальных сетях [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://texterra.ru/blog/kak-postroit-smm-strategiyu-poshagovyy-plan-prodvizheniya-v-sotsialnykh-setyakh.html
  3. Социальные сети для ведения и продвижения бизнеса [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http://vseproip.com/biznes-ip/maluy/socialnye-seti-dlya-biznesa.html
  4. Социальный бизнес с компанией NU SKIN [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://www.nuskin.com/content/dam/eu-library/social-media-guidelines/ social- media-guidelines-ru.pdf
  5. Стадный инстинкт: как работает бизнес в социальных сетях и насколько велик этот рынок? [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://ageyenko.ua/business/ 2016/05/24/stadnyj-instinkt-kak-rabotaet-biznes-v-sotsialnyh-setjah-i-naskolko-velik-etot-rynok/
  6. Сценарии поведения бизнеса в социальных сетях [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://webpromoexperts.com.ua/blog/socialnye-seti-ne-prodayut/
  7. ТОП-4 проверенных метода заработка в социальных сетях [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://arena.ua/2017/07/17/top-4-proverennyh-metoda-zarabotka-v-sotsialnyh-setyah-kotorye-vam-po-plechu/.
  8. 45 основных терминов в SMM-продвижении [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http://fabrikadialogov.ru/45-terminov-v-smm/
  9. 6 Facebook-метрик, которые необходимо отслеживать [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://www.likeni.ru/analytics/6-facebook-metrik-kotorye-neobkhodimo-otslezhivat/
  10. Как оценить эффективность рекламы в Instagram: ТОП 3 показателя + 5 способов. [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://conversion.su/blog/pokazateli-effektivnosti-instagrama/
  11. Как провести аналитику Instagram-аккаунта? [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://supa.ru/blog/posts/kak-proviesti-analitiku-instagram-akkaunta
  12. Как составить контент-план на год [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://netpeak.net/ru/blog/kak-sostavit-kontent-plan-na-god/
  13. Огляд методів аналітики в Instagram: метрики, інструменти, поради Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://www.bizmaster.xyz/2019/03/oglyad-metodiv-analityky-v-instagram-metryky-instrumenty-porady.html
  14. Статистика Инстаграм: 5 метрик для продвижения аккаунта в 2019 [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://rusability.ru/internet-marketing/statistika-instagram-5-metrik-dlya-prodvizheniya-akkaunta-v-2019/

Materials

Curriculum

Download curriculum

Силабус:

Завантажити силабус