Засідання Ради порадників тему «Психологічні аспекти формування особистої ідентичності у студентському віці»
27 листопада 2024 року відбулося засідання Ради порадників факультету управління фінансами та бізнесу на тему «Психологічні аспекти формування особистої ідентичності у студентському віці». Спікером заходу виступила завідувачка Психологічної служби ЛНУ імені Івана Франка, практикуюча психологиня Світлана Незабитовська.
Згідно вікової періодизації Еріка Еріксона впродовж 12-19 років розгортається підліткова стадія психосоціального розвитку особистості, а у 20-25 років – стадія ранньої зрілості. Це періоди переходу від фізіологічної зрілості до зрілості соціальної, змістом якої є включення молоді до дорослого життя, засвоєння тих норм та правил, які існують у суспільстві.
Особиста ідентичність чи самоідентичність – це сукупність унікальних рис особистості, таких як життєва позиція, поняття норми та уявлення людини про саму себе, включно з її цінностями, уподобаннями, соціальною роллю, гендерною ідентичністю, етнічною приналежністю, культурою та іншими визначальними характеристиками. Це переживання людиною своєї приналежності до чогось (принципу, ідеї) або свого єднання з кимось (іншими, самою собою, групою). Історія власного «Я» формується на основі 3 «китів» – генетики, виховання та оточення, проте у студентському віці домінуючим фактором все ж таки є оточення (друзі).
В ході зустрічі Світлана Незабитовська охарактеризувала види ідентичності (особисту, гендерну, соціальну, професійну та національну), кроки до неї, що виражаються через самопізнання, самовираження та самоствердження, можливі життєві виклики та випробування, що впливають на формування ідентичності студентів. Цікавим для порадників став кейс-метод, який можна застосовувати в академічних групах з метою допомоги у самоусвідомленні молоді, а також практичні рекомендації з подолання кризи ідентичності.
На завершення, викладачами було окреслено роль освіти та університетського середовища на формування «Я-особистості» студента. Саме нові знання, критичне мислення та самовдосконалення забезпечують різносторонній розвиток особисті студента, допомагають в усвідомленні своїх сильних і слабких сторін, сприяють досягненню цілей та осмисленості свого життя.