Технології аналізу ринкових процесів

Тип: Нормативний

Кафедра: цифрової економіки та бізнес-аналітики

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
94Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
916доцент Борщук І. В.УФЕМ-51с

Лабораторні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
916УФЕМ-51сдоцент Борщук І. В.

Опис курсу

Предмет навчальної дисципліни

Предметом дисципліни “Технології аналізу ринкових процесів» є вивчення та застосування сучасних технологій аналізу для вирішення практичних питань дослідження ринкових процесів.

Мета навчальної дисципліни

Метою дисципліни є формування у студентів комплексу теоретичних знань та отримання практичних аналітичних навичок для якісної та кількісної оцінки функціонування різноманітних ринків.

Основні завдання

Завданнями навчальної дисципліни є: надати студентам знання з аналізу ринкових процесів, розуміння принципів формування окремих ринків, вміння досліджувати їх результати функціонування.

Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі

Навчальна дисципліна взаємопов’язана із такими дисциплінами як „Економіка сталого розвитку”, „Мікроекономічний аналіз”, „ІТ-стратегії бізнесу”, “Макроекономічний аналіз”, “ Інструменти вимірювання і оцінювання соціально-економічних процесів”.

Вимоги до знань і умінь:

Вивчення навчальної дисципліни “Технології аналізу ринкових процесів” передбачає досягнення такого кваліфікаційного рівня підготовки магістра, за якого він повинен:

а) знати:

  • методи аналізу тенденцій та прогнозування кон’юнктури ринків;
  • як проводити дослідження ринку та його типову структуру;
  • онлайн ресурси з інформацією про стан різноманітних ринків;
  • методику аналізу корупційних ризиків, ціноутворення на різних ринках;

б) уміти:

  • планувати дослідження ринкових процесів;
  • визначати поточний стан, тенденції та перспективи розвитку ринків;
  • застосовувати різні аналітичні та математичні інструменти для аналізу ринкових процесів;
  • збирати інформацію та підбирати інструментарій для аналізу ринкових процесів;
  • проводити дослідження попиту та уподобань споживачів;
  • проводити стратегічний аналіз корупційних ризиків;
  • порівнювати результати України в цифрах і фактах за різними міжнародними індексами, що оцінюють розвиток ринкової економіки.

Рекомендована література

Основна:

  1. Аналіз конкурентів   інструментом            YouControl    URL: https://blog.youcontrol.market/analiz-konkurientiv-instrumientom-youcontrol-market/
  2. Аналіз конкурентів своїми руками: практичні поради і трохи теорії. URL: https://proconsulting.ua/ua/pressroom/analiz-konkurentov-svoimi-rukami-prakticheskie-sovety-inemnogo-teorii 3. Аналіз конкурентів: методики та сервіси моніторингу цін і товарів. URL: https://allo.ua/ua/analiz-konkurentiv-metodyky-ta-servisy-monitorynhu-tsin-i-tovariv_am0-23
  3. Аналіз ринку: коли він необхідний і як його проводити. URL: https://proconsulting.ua/ua/pressroom/analiz-rynka-kogda-on-neobhodim-i-kak-ego-provodit
  4. Аналіз ринку: методика проведення маркетингового аналізу з прикладами. URL: https://korfor.com.ua/market-analysis-guide/
  5. Аналіз ринку: Сучасні інструменти та методи для оцінки інформації. URL: https://blog.youcontrol.market/analiz-rinku-suchasni-instrumienti-ta-mietodi-dlia-otsinkiinformatsiyi/
  6. Аналіз та прогнозування ринкової кон’юнктури: навчальний посібник / Горбаченко С.А., Карпов В.А., Шевченко-Перепьолкіна Р.І. К.: Видавничий дім «Кондор», 2019. 320 с.
  7. Аналіз цін конкурентів в інтернеті. URL: https://www.pricecontrol.com.ua/ua/5-zasobivanalizu-konkurentiv/
  8. Аналітичне дослідження ринку. URL: https://pro-consulting.ua/ua/services/analiticheskoeissledovanie-rynka
  9. Андрейченко А.В., Горбаченко С.А., Грінченко Р.В., Карпов В.А., Кучеренко В.Р. Аналіз ринкової кон’юнктури: навчальний посібник. Одеса: ОНЕУ, 2014. 345 с.
  10. Дослідження ринку : конспект лекцій / укладачі: Г. А. Мішеніна, Ю. Т. Матвєєва. – Суми : Сумський державний університет, 2015. 185 с.
  11. Індекс сприйняття корупції. URL: https://cpi.ti-ukraine.org/
  12. ТОП-18 сервісів для моніторингу цін конкурентів. URL: https://tranzzo.com/uk-ua/blog/topservisiv-dlia-monitorynhu-tsin-konkurentiv
  13. Як провести аналіз конкурентів та які підходи використовувати на кожному етапі. URL: https://serpstat.com/uk/blog/yak-provesty-analiz-konkurentiv/

Додаткова:

  1. 10 найкращих     інструментів моніторингу цін      для      e-commerce.   URL: https://pricer24.com/uk/blog/10-instrumentiv-monitoringu-czin/
  2. Аналіз конкурентів. URL: https://pro-consulting.ua/ua/services/konkurentnyj-analiz
  3. Дослідження корупції. URL: https://nazk.gov.ua/uk/doslidzhennya-koruptsiyi/
  4. Карпов В., Шевченко-Перепьолкіна Р., Горбаченко С. Аналіз та прогнозуванн ринової кон’юнктури. Київ: Кондор, 2019. 320 с.
  5. Цінова аналітика: що це і чому це важливо? URL: https://7-price.com/blog/price-analyticswhat-is-it-and-why-is-it-important/
  6. Як провести аналіз ціноутворення конкурентів для встановлення ринкових цін. URL: https://pricer24.com/uk/blog/yak-provesti-analiz-czinoutvorennya-konkurentiv/

Ресурси мережі інтернет:

  1. Наукова електронна бібліотека періодичних видань НАН України. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/browse?order=ASC&rpp=20&sort_by=1&et%20al=-%201&offset=17032&type=title
  2. Національна бібліотека України ім. В.І.Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/
  3. Google Data Studio. URL:https://datastudio.google.com/overview
  4. Microsoft Power BI. URL:https://powerbi.microsoft.com/en-us/