Технології аналізу ринкових процесів
Тип: Нормативний
Кафедра: цифрової економіки та бізнес-аналітики
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 16 | доцент Борщук І. В. | УФЕМ-51с |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | УФЕМ-51с | доцент Борщук І. В. |
Опис курсу
Предмет навчальної дисципліни
Предметом дисципліни “Технології аналізу ринкових процесів» є вивчення та застосування сучасних технологій аналізу для вирішення практичних питань дослідження ринкових процесів.
Мета навчальної дисципліни
Метою дисципліни є формування у студентів комплексу теоретичних знань та отримання практичних аналітичних навичок для якісної та кількісної оцінки функціонування різноманітних ринків.
Основні завдання
Завданнями навчальної дисципліни є: надати студентам знання з аналізу ринкових процесів, розуміння принципів формування окремих ринків, вміння досліджувати їх результати функціонування.
Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі
Навчальна дисципліна взаємопов’язана із такими дисциплінами як „Економіка сталого розвитку”, „Мікроекономічний аналіз”, „ІТ-стратегії бізнесу”, “Макроекономічний аналіз”, “ Інструменти вимірювання і оцінювання соціально-економічних процесів”.
Вимоги до знань і умінь:
Вивчення навчальної дисципліни “Технології аналізу ринкових процесів” передбачає досягнення такого кваліфікаційного рівня підготовки магістра, за якого він повинен:
а) знати:
- методи аналізу тенденцій та прогнозування кон’юнктури ринків;
- як проводити дослідження ринку та його типову структуру;
- онлайн ресурси з інформацією про стан різноманітних ринків;
- методику аналізу корупційних ризиків, ціноутворення на різних ринках;
б) уміти:
- планувати дослідження ринкових процесів;
- визначати поточний стан, тенденції та перспективи розвитку ринків;
- застосовувати різні аналітичні та математичні інструменти для аналізу ринкових процесів;
- збирати інформацію та підбирати інструментарій для аналізу ринкових процесів;
- проводити дослідження попиту та уподобань споживачів;
- проводити стратегічний аналіз корупційних ризиків;
- порівнювати результати України в цифрах і фактах за різними міжнародними індексами, що оцінюють розвиток ринкової економіки.
Рекомендована література
Основна:
- Аналіз конкурентів інструментом YouControl URL: https://blog.youcontrol.market/analiz-konkurientiv-instrumientom-youcontrol-market/
- Аналіз конкурентів своїми руками: практичні поради і трохи теорії. URL: https://proconsulting.ua/ua/pressroom/analiz-konkurentov-svoimi-rukami-prakticheskie-sovety-inemnogo-teorii 3. Аналіз конкурентів: методики та сервіси моніторингу цін і товарів. URL: https://allo.ua/ua/analiz-konkurentiv-metodyky-ta-servisy-monitorynhu-tsin-i-tovariv_am0-23
- Аналіз ринку: коли він необхідний і як його проводити. URL: https://proconsulting.ua/ua/pressroom/analiz-rynka-kogda-on-neobhodim-i-kak-ego-provodit
- Аналіз ринку: методика проведення маркетингового аналізу з прикладами. URL: https://korfor.com.ua/market-analysis-guide/
- Аналіз ринку: Сучасні інструменти та методи для оцінки інформації. URL: https://blog.youcontrol.market/analiz-rinku-suchasni-instrumienti-ta-mietodi-dlia-otsinkiinformatsiyi/
- Аналіз та прогнозування ринкової кон’юнктури: навчальний посібник / Горбаченко С.А., Карпов В.А., Шевченко-Перепьолкіна Р.І. К.: Видавничий дім «Кондор», 2019. 320 с.
- Аналіз цін конкурентів в інтернеті. URL: https://www.pricecontrol.com.ua/ua/5-zasobivanalizu-konkurentiv/
- Аналітичне дослідження ринку. URL: https://pro-consulting.ua/ua/services/analiticheskoeissledovanie-rynka
- Андрейченко А.В., Горбаченко С.А., Грінченко Р.В., Карпов В.А., Кучеренко В.Р. Аналіз ринкової кон’юнктури: навчальний посібник. Одеса: ОНЕУ, 2014. 345 с.
- Дослідження ринку : конспект лекцій / укладачі: Г. А. Мішеніна, Ю. Т. Матвєєва. – Суми : Сумський державний університет, 2015. 185 с.
- Індекс сприйняття корупції. URL: https://cpi.ti-ukraine.org/
- ТОП-18 сервісів для моніторингу цін конкурентів. URL: https://tranzzo.com/uk-ua/blog/topservisiv-dlia-monitorynhu-tsin-konkurentiv
- Як провести аналіз конкурентів та які підходи використовувати на кожному етапі. URL: https://serpstat.com/uk/blog/yak-provesty-analiz-konkurentiv/
Додаткова:
- 10 найкращих інструментів моніторингу цін для e-commerce. URL: https://pricer24.com/uk/blog/10-instrumentiv-monitoringu-czin/
- Аналіз конкурентів. URL: https://pro-consulting.ua/ua/services/konkurentnyj-analiz
- Дослідження корупції. URL: https://nazk.gov.ua/uk/doslidzhennya-koruptsiyi/
- Карпов В., Шевченко-Перепьолкіна Р., Горбаченко С. Аналіз та прогнозуванн ринової кон’юнктури. Київ: Кондор, 2019. 320 с.
- Цінова аналітика: що це і чому це важливо? URL: https://7-price.com/blog/price-analyticswhat-is-it-and-why-is-it-important/
- Як провести аналіз ціноутворення конкурентів для встановлення ринкових цін. URL: https://pricer24.com/uk/blog/yak-provesti-analiz-czinoutvorennya-konkurentiv/
Ресурси мережі інтернет:
- Наукова електронна бібліотека періодичних видань НАН України. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/browse?order=ASC&rpp=20&sort_by=1&et%20al=-%201&offset=17032&type=title
- Національна бібліотека України ім. В.І.Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/
- Google Data Studio. URL:https://datastudio.google.com/overview
- Microsoft Power BI. URL:https://powerbi.microsoft.com/en-us/