Продакт-менеджмент

Тип: На вибір студента

Кафедра: цифрової економіки та бізнес-аналітики

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
74Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
716професор Шевчук І. Б.УФЕ-41с

Лабораторні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
732УФЕ-41спрофесор Шевчук І. Б., професор Шевчук І. Б.

Опис курсу

Вивчення дисципліни «Продакт-менеджмент» є важливим з кількох причин, особливо для тих, хто прагне розвиватися в галузі управління продуктами та ІТ-бізнесу, оскільки дозволяє зрозуміти процес створення продукту, допомагає краще розуміти, як працювати з різними командами, охоплює ази стратегічного планування, вчить проводити глибокий аналіз ринку, конкурентів і споживчих потреб, розвиває критичне мислення і навички прийняття рішень у складних ситуаціях, стимулює розвиток інноваційного підходу до створення нових продуктів, відкриває широкий спектр кар’єрних можливостей в IT-компаніях, стартапах, а також великих корпораціях, які розробляють продукти для різних ринків.

Предметом дисципліни “Продакт-менеджмент” є вивчення основних механізмів та інструментів продакт-менеджменту в IT-сфері та інших галузях.

Мета вивчення дисципліни “Продакт-менеджмент” – це формування системи знань та навичок в управлінні продуктом, а саме від оцінки клієнта та створення MVP до масштабування, аналітики та управління бюджетом.

 Основні завдання дисципліни “Продакт-менеджмент”:

  • висвітлення теоретичних основ, питань методики, технології та організації науково-дослідницької діяльності;
  • формування теоретичного й практичного підґрунтя для ефектив­но­го, кваліфікованого проведення економічних наукових дослі­джень студентами як у процесі навчання в університеті, так і на практиці;
  • отримання знань в області методології наукового пізнання необхідних для написання кваліфікаційної (магістерської) роботи;
  • засвоєння теоретичних основ та практичних навиків в управлінні продуктом, вміння застосовувати основні інструменти продуктової аналітики для створення комерційно успішних ІТ-проектів.

Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі

Дисципліна “Продакт-менеджмент” взаємопов’язана з такими дис­ци­п­лі­нами як «Вступ до фаху», «Об’єктно-орієнтоване програмування», «Моделювання та автоматизація бізнес-процесів», «Управління проектами інформатизації», «Ринок праці та політика зайнятості в ІТ-сфері», «Unit-економіка».

Вимоги до знань і умінь

При вивченні дисципліни «Продакт-менеджмент» здобувачі вищої освіти набувають такі компетентності (здатність):

Інтегральна компетентність (ІК):

ІК1 – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.

 Загальні компетентності (ЗК):

ЗК3 − Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК4 − Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК6 − Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК7 − Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК8 − Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК10 − Здатність бути критичним і самокритичним.

ЗК11 − Здатність приймати обґрунтовані рішення.

ЗК12 − Навички міжособистісної взаємодії.

Спеціальні (фахові) компетентності (СК):

СК7 − Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.

СК8 − Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.

СК10 − Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.

СК12 − Здатність самостійно виявляти проблеми економічного харак­теру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.

СК13 − Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.

СК14 − Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.

СК16 – Розуміння фундаментальних теоретичних засад поведінки індивідів та суб’єктів господарювання в кіберпросторі, а також здатність ідентифікувати сучасні соціально-економічні виклики, оцінювати потенціал та межі оцифровування економіки, обґрунтовувати заходи та розробляти проєктні рішення з покращення результативності діяльності бізнес-структур в умовах цифрових трансформацій та забезпечення інформаційної й цифрової безпеки.

СК18 – Здатність аналізувати бізнес-процеси та здійсню-вати цифрову трансформацію бізнесу.

 

Програмні результати навчання:

ПР06 − Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності.

ПР10 − Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.

ПР14 − Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку.

ПР15 − Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні.

ПР17 − Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.

ПР19 − Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.

ПР21 − Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів.

ПР22 − Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах.

ПР23 − Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.

ПР25 − Розуміти структуру, основні принципи діяльності та бізнес-процеси суб’єктів господарювання різних видів економічної діяльності, в т.ч. ІТ-індустрії, а також демонструвати навички виявлення економічних проблем та планування їхньої діяльності з урахуванням факторів впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.

ПР26 − Обґрунтовувати вибір і застосовувати інформаційно-аналітичний інструментарій, економіко-математичні методи, складні техніки аналізу, методи моніторингу та моделювання для виявлення визначальний тенденцій і закономірностей організації, функціонування та розвитку економічних систем на мікро- та макрорівні, узагальнення закономірності розвитку бізнесу та з’ясування специфіки цього процесу в умовах цифрової трансформації. Презентувати результати дослідження на базі яких, розробляються рекомендації та заходи з адаптації до змін цифрового розвитку суспільства.

Вивчення навчальної дисципліни «Продакт-менеджмент» передбачає досягнення такого кваліфікаційного рівня підготовки магістра, за якого він повинен:

а) знати

  • види маркетингових досліджень, як і навіщо їх проводити;
  • обов’язки та завдання продакт-менеджера;
  • особливості роботи продакт-менеджера в IT та інших галузях;
  • життєві цикли розробки продукту;
  • як створювати продукти з нуля до перших MVP;
  • етапи розробки продуктової стратегії;
  • вимоги до розробки продукту;
  • основні інструменти продуктової аналітики;
  • основні метрики ефективності продукту;
  • як формується продуктова команда;

 б) уміти

  • створювати комерційно успішні ІТ-проекти;
  • проводити якісні та кількісні дослідження (інтерв’ю, тестування, фідбек користувачів);
  • використовувати data-driven підхід для побудови проекту;
  • створювати та тестувати MVP продукту;
  • використовувати маркетингові інструменти для розвитку продукту;
  • правильно проводити аналіз ринку, конкурентів і формувати маркетингову стратегію;
  • працювати з різними сегментами цільової аудиторії, створювати портрети ЦА та обирати правильні бенчмарки;
  • розробляти фінансову модель продукту.
  • використовувати практики дизайн-мислення, Lean та бізнес-модель Canvas;
  • розуміти ключові метрики, і що на них впливає.

Рекомендована література

Основна:

  1. Marty Cagan . EMPOWERED: Ordinary People, Extraordinary Products (Silicon Valley Product Group). 1st Edition, Kindle Edition, 2020.
  2. Marty Cagan . Transformed: Moving to the Product Operating Model (Silicon Valley Product Group). 1st Edition, Kindle Edition. Wiley, 2024.
  3. Matt LeMay. Product Management in Practice: A Practical, Tactical Guide for Your First Day and Every Day After 2nd Edition, Kindle Edition. O’Reilly Media, 2022.
  4. Melissa Perri, Denise Tilles.Product Operations: How successful companies build better products at scale Kindle Edition. 2023. 301 р.
  5. Petra Wille, Marty Cagan, Martin Eriksson. Strong Product People: A Complete Guide to Developing Great Product Managers. Kindle Edition, 2021. 394 р.
  6. Richard Banfield, Martin Eriksson, Nate Walkingshaw.Product Leadership: How Top Product Managers Launch Awesome Products and Build Successful Teams 1st Edition, Kindle Edition. O’Reilly Media, 2017.
  7. Richard Rumelt. Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters. Crown Currency, 2011. 336 р.
  8. Джозеф Хігні Основи управління проектами, К. Фабула, 2020. 436 с.
  9. Інформаційні технології в бізнесі : навч. посібник / І. Б. Шевчук, А. В Задорожна, О. М. Васьків та ін. ; за заг. ред. І. Б. Шевчук. Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2024. Ч. 2. 366 с.
  10. Інформаційні технології в бізнесі. Частина 1: Навч. посіб. / [Шевчук І. Б., Старух А. І., Васьків О. М. та ін.]; за заг. ред. І. Б. Шевчук. Львів: Видавництво ННВК “АТБ”, 2020. 535 с.
  11. Петренко Н., Кустріч Л., Гоменюк М.  Управління проектами. -К. Центр навчальної літератури. 2019. 244 с.
  12. Піхлер Роман Agile продукт-менеджмент за допомогою Scrum. Ство­рення продуктів, що подобаються клієнтам, К. Фабула, 2020. 128 с.
  13. Шевчук І. Б. Інформаційні технології в регіональній економіці: теорія і практика впровадження та використання : монографія. Львів : Видавництво ННВК “АТБ”, 2018. 448 с.
  14. Шевчук І.Б. Бізнес у соціальних мережах: Навч. посіб. Львів: Видавництво ННВК “АТБ”, 2021. 219 с.
  15. Юрген Аппело Менеджмент 3.0. Agile-менеджмент. Лідерство та управління командами, 464с.

Додаткова:

  1. Todd Lombardo, Bruce McCarthy, Evan Ryan. Product Roadmaps Relaunched: How to Set Direction while Embracing Uncertainty 1st Edition, Kindle Edition. O’Reilly Media, 2017.
  2. Eric Ries. The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses Hardcover. Crown Currency, 2011. 336 р.
  3. Marty Cagan. INSPIRED: How to Create Tech Products Customers Love (Silicon Valley Product Group) 2nd Edition, Kindle Edition. Wiley, 2017.
  4. Melissa Perri. Escaping the Build Trap: How Effective Product Management Creates Real Value 1st Edition, Kindle Edition. O’Reilly Media, 2018.
  5. Тардаскіна Т.М. Тренінг-курс Продакт-менеджмент та маркетинг в ІТ: методичні рекомендації щодо організації та виконання самостійної роботи студентів. Одеса: ДУІТЗ, 2023. 15 с.

Інтернет-ресурси:

  1. 10 Product Management Strategies & Tips to Maximize Product Success. URL: https://clickup.com/blog/product-management-strategies/?utm_source=google-pmax&utm_medium=cpc&utm_campaign=gpm_cpc_arlv_nnc_pro_trial_all-devices_tcpa_lp_x_all-departments_x_pmax&utm_content=&utm_creative=_____&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw3P-2BhAEEiwA3yPhwNAVALp6BDr1-IKeVOQeIvAjf5IhfstE2YTZ5L9jziNIy490yRp5QxoCi-YQAvD_BwE
  2. 5 найдієвіших методів перевірки бізнес-ідей. URL: https://www.startup.in.ua/2022/02/5-najdiyevishyh-metodiv-perevirky-biznes-idej/
  3. Agile Product Management. URL: https://www.productside.com/agile-product-management/
  4. Best Product Management Tools of 2024 in Focus. URL: https://businessmap.io/product-management/tools
  5. Product Management: Main Stages and Product Manager Role URL: https://www.altexsoft.com/blog/product-management-main-stages-and-product-manager-role/
  6. Product Strategy: What It Is, and How to Nail It/ URL: https://theproductmanager.com/topics/product-strategy/
  7. Banfield, M.Eriksson, N.Walkingshaw Product Leadership: How Top Product Managers Launch Awesome Products and Build Successful Teams. URL: https://www.amazon.com/Product-Leadership-Managers-Products-Successful/dp/1491960604
  8. The OKR Roadmap: What It Is & How to Use It. URL: https://theproductmanager.com/topics/okr-roadmap/
  9. What Are Product Roadmaps and Why Are They Valuable? URL: https://businessmap.io/product-management/product-roadmap
  10. What Is A Portfolio Roadmap? How To Create Yours In 7 Steps/ URL: https://theproductmanager.com/topics/portfolio-roadmap/
  11. What Is Product Management? A Beginner’s Guide URL: https://theproductmanager.com/topics/what-is-product-management/
  12. Всеукраїнський освітній курс «Маркетинг ІТ-продуктів» URL:  https://mm.knlu.edu.ua/2024/04/02/%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D1%96%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2-%D1%86%D0%B5-%D0%B2%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0/
  13. Як визначити цільову аудиторію? Складання портрету клієнта. URL: https://interkassa.com/blog/yak-viznachiti-cilovu-auditoriyu-skladannya-portretu-kliyenta

Матеріали

Робоча програма навчальної дисципліни

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус:

Завантажити силабус