Продакт-менеджмент
Тип: На вибір студента
Кафедра: цифрової економіки та бізнес-аналітики
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
7 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 16 | професор Шевчук І. Б. | УФЕ-41с |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 32 | УФЕ-41с | професор Шевчук І. Б., професор Шевчук І. Б. |
Опис курсу
Вивчення дисципліни «Продакт-менеджмент» є важливим з кількох причин, особливо для тих, хто прагне розвиватися в галузі управління продуктами та ІТ-бізнесу, оскільки дозволяє зрозуміти процес створення продукту, допомагає краще розуміти, як працювати з різними командами, охоплює ази стратегічного планування, вчить проводити глибокий аналіз ринку, конкурентів і споживчих потреб, розвиває критичне мислення і навички прийняття рішень у складних ситуаціях, стимулює розвиток інноваційного підходу до створення нових продуктів, відкриває широкий спектр кар’єрних можливостей в IT-компаніях, стартапах, а також великих корпораціях, які розробляють продукти для різних ринків.
Предметом дисципліни “Продакт-менеджмент” є вивчення основних механізмів та інструментів продакт-менеджменту в IT-сфері та інших галузях.
Мета вивчення дисципліни “Продакт-менеджмент” – це формування системи знань та навичок в управлінні продуктом, а саме від оцінки клієнта та створення MVP до масштабування, аналітики та управління бюджетом.
Основні завдання дисципліни “Продакт-менеджмент”:
- висвітлення теоретичних основ, питань методики, технології та організації науково-дослідницької діяльності;
- формування теоретичного й практичного підґрунтя для ефективного, кваліфікованого проведення економічних наукових досліджень студентами як у процесі навчання в університеті, так і на практиці;
- отримання знань в області методології наукового пізнання необхідних для написання кваліфікаційної (магістерської) роботи;
- засвоєння теоретичних основ та практичних навиків в управлінні продуктом, вміння застосовувати основні інструменти продуктової аналітики для створення комерційно успішних ІТ-проектів.
Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі
Дисципліна “Продакт-менеджмент” взаємопов’язана з такими дисциплінами як «Вступ до фаху», «Об’єктно-орієнтоване програмування», «Моделювання та автоматизація бізнес-процесів», «Управління проектами інформатизації», «Ринок праці та політика зайнятості в ІТ-сфері», «Unit-економіка».
Вимоги до знань і умінь
При вивченні дисципліни «Продакт-менеджмент» здобувачі вищої освіти набувають такі компетентності (здатність):
Інтегральна компетентність (ІК):
ІК1 – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3 − Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4 − Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК6 − Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК7 − Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК8 − Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК10 − Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК11 − Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12 − Навички міжособистісної взаємодії.
Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
СК7 − Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
СК8 − Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.
СК10 − Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
СК12 − Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
СК13 − Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
СК14 − Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.
СК16 – Розуміння фундаментальних теоретичних засад поведінки індивідів та суб’єктів господарювання в кіберпросторі, а також здатність ідентифікувати сучасні соціально-економічні виклики, оцінювати потенціал та межі оцифровування економіки, обґрунтовувати заходи та розробляти проєктні рішення з покращення результативності діяльності бізнес-структур в умовах цифрових трансформацій та забезпечення інформаційної й цифрової безпеки.
СК18 – Здатність аналізувати бізнес-процеси та здійсню-вати цифрову трансформацію бізнесу.
Програмні результати навчання:
ПР06 − Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності.
ПР10 − Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.
ПР14 − Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку.
ПР15 − Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні.
ПР17 − Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.
ПР19 − Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.
ПР21 − Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів.
ПР22 − Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах.
ПР23 − Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.
ПР25 − Розуміти структуру, основні принципи діяльності та бізнес-процеси суб’єктів господарювання різних видів економічної діяльності, в т.ч. ІТ-індустрії, а також демонструвати навички виявлення економічних проблем та планування їхньої діяльності з урахуванням факторів впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.
ПР26 − Обґрунтовувати вибір і застосовувати інформаційно-аналітичний інструментарій, економіко-математичні методи, складні техніки аналізу, методи моніторингу та моделювання для виявлення визначальний тенденцій і закономірностей організації, функціонування та розвитку економічних систем на мікро- та макрорівні, узагальнення закономірності розвитку бізнесу та з’ясування специфіки цього процесу в умовах цифрової трансформації. Презентувати результати дослідження на базі яких, розробляються рекомендації та заходи з адаптації до змін цифрового розвитку суспільства.
Вивчення навчальної дисципліни «Продакт-менеджмент» передбачає досягнення такого кваліфікаційного рівня підготовки магістра, за якого він повинен:
а) знати
- види маркетингових досліджень, як і навіщо їх проводити;
- обов’язки та завдання продакт-менеджера;
- особливості роботи продакт-менеджера в IT та інших галузях;
- життєві цикли розробки продукту;
- як створювати продукти з нуля до перших MVP;
- етапи розробки продуктової стратегії;
- вимоги до розробки продукту;
- основні інструменти продуктової аналітики;
- основні метрики ефективності продукту;
- як формується продуктова команда;
б) уміти
- створювати комерційно успішні ІТ-проекти;
- проводити якісні та кількісні дослідження (інтерв’ю, тестування, фідбек користувачів);
- використовувати data-driven підхід для побудови проекту;
- створювати та тестувати MVP продукту;
- використовувати маркетингові інструменти для розвитку продукту;
- правильно проводити аналіз ринку, конкурентів і формувати маркетингову стратегію;
- працювати з різними сегментами цільової аудиторії, створювати портрети ЦА та обирати правильні бенчмарки;
- розробляти фінансову модель продукту.
- використовувати практики дизайн-мислення, Lean та бізнес-модель Canvas;
- розуміти ключові метрики, і що на них впливає.
Рекомендована література
Основна:
- Marty Cagan . EMPOWERED: Ordinary People, Extraordinary Products (Silicon Valley Product Group). 1st Edition, Kindle Edition, 2020.
- Marty Cagan . Transformed: Moving to the Product Operating Model (Silicon Valley Product Group). 1st Edition, Kindle Edition. Wiley, 2024.
- Matt LeMay. Product Management in Practice: A Practical, Tactical Guide for Your First Day and Every Day After 2nd Edition, Kindle Edition. O’Reilly Media, 2022.
- Melissa Perri, Denise Tilles.Product Operations: How successful companies build better products at scale Kindle Edition. 2023. 301 р.
- Petra Wille, Marty Cagan, Martin Eriksson. Strong Product People: A Complete Guide to Developing Great Product Managers. Kindle Edition, 2021. 394 р.
- Richard Banfield, Martin Eriksson, Nate Walkingshaw.Product Leadership: How Top Product Managers Launch Awesome Products and Build Successful Teams 1st Edition, Kindle Edition. O’Reilly Media, 2017.
- Richard Rumelt. Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters. Crown Currency, 2011. 336 р.
- Джозеф Хігні Основи управління проектами, К. Фабула, 2020. 436 с.
- Інформаційні технології в бізнесі : навч. посібник / І. Б. Шевчук, А. В Задорожна, О. М. Васьків та ін. ; за заг. ред. І. Б. Шевчук. Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2024. Ч. 2. 366 с.
- Інформаційні технології в бізнесі. Частина 1: Навч. посіб. / [Шевчук І. Б., Старух А. І., Васьків О. М. та ін.]; за заг. ред. І. Б. Шевчук. Львів: Видавництво ННВК “АТБ”, 2020. 535 с.
- Петренко Н., Кустріч Л., Гоменюк М. Управління проектами. -К. Центр навчальної літератури. 2019. 244 с.
- Піхлер Роман Agile продукт-менеджмент за допомогою Scrum. Створення продуктів, що подобаються клієнтам, К. Фабула, 2020. 128 с.
- Шевчук І. Б. Інформаційні технології в регіональній економіці: теорія і практика впровадження та використання : монографія. Львів : Видавництво ННВК “АТБ”, 2018. 448 с.
- Шевчук І.Б. Бізнес у соціальних мережах: Навч. посіб. Львів: Видавництво ННВК “АТБ”, 2021. 219 с.
- Юрген Аппело Менеджмент 3.0. Agile-менеджмент. Лідерство та управління командами, 464с.
Додаткова:
- Todd Lombardo, Bruce McCarthy, Evan Ryan. Product Roadmaps Relaunched: How to Set Direction while Embracing Uncertainty 1st Edition, Kindle Edition. O’Reilly Media, 2017.
- Eric Ries. The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses Hardcover. Crown Currency, 2011. 336 р.
- Marty Cagan. INSPIRED: How to Create Tech Products Customers Love (Silicon Valley Product Group) 2nd Edition, Kindle Edition. Wiley, 2017.
- Melissa Perri. Escaping the Build Trap: How Effective Product Management Creates Real Value 1st Edition, Kindle Edition. O’Reilly Media, 2018.
- Тардаскіна Т.М. Тренінг-курс Продакт-менеджмент та маркетинг в ІТ: методичні рекомендації щодо організації та виконання самостійної роботи студентів. Одеса: ДУІТЗ, 2023. 15 с.
Інтернет-ресурси:
- 10 Product Management Strategies & Tips to Maximize Product Success. URL: https://clickup.com/blog/product-management-strategies/?utm_source=google-pmax&utm_medium=cpc&utm_campaign=gpm_cpc_arlv_nnc_pro_trial_all-devices_tcpa_lp_x_all-departments_x_pmax&utm_content=&utm_creative=_____&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw3P-2BhAEEiwA3yPhwNAVALp6BDr1-IKeVOQeIvAjf5IhfstE2YTZ5L9jziNIy490yRp5QxoCi-YQAvD_BwE
- 5 найдієвіших методів перевірки бізнес-ідей. URL: https://www.startup.in.ua/2022/02/5-najdiyevishyh-metodiv-perevirky-biznes-idej/
- Agile Product Management. URL: https://www.productside.com/agile-product-management/
- Best Product Management Tools of 2024 in Focus. URL: https://businessmap.io/product-management/tools
- Product Management: Main Stages and Product Manager Role URL: https://www.altexsoft.com/blog/product-management-main-stages-and-product-manager-role/
- Product Strategy: What It Is, and How to Nail It/ URL: https://theproductmanager.com/topics/product-strategy/
- Banfield, M.Eriksson, N.Walkingshaw Product Leadership: How Top Product Managers Launch Awesome Products and Build Successful Teams. URL: https://www.amazon.com/Product-Leadership-Managers-Products-Successful/dp/1491960604
- The OKR Roadmap: What It Is & How to Use It. URL: https://theproductmanager.com/topics/okr-roadmap/
- What Are Product Roadmaps and Why Are They Valuable? URL: https://businessmap.io/product-management/product-roadmap
- What Is A Portfolio Roadmap? How To Create Yours In 7 Steps/ URL: https://theproductmanager.com/topics/portfolio-roadmap/
- What Is Product Management? A Beginner’s Guide URL: https://theproductmanager.com/topics/what-is-product-management/
- Всеукраїнський освітній курс «Маркетинг ІТ-продуктів» URL: https://mm.knlu.edu.ua/2024/04/02/%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D1%96%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2-%D1%86%D0%B5-%D0%B2%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0/
- Як визначити цільову аудиторію? Складання портрету клієнта. URL: https://interkassa.com/blog/yak-viznachiti-cilovu-auditoriyu-skladannya-portretu-kliyenta