Мистецтво публічного виступу
Тип: На вибір студента
Кафедра: публічного адміністрування та управління бізнесом
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 16 | доцент Бобко Л. О. | |
3 | 6 | доцент Бобко Л. О. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 16 | доцент Бобко Л. О. | |
3 | 4 | доцент Бобко Л. О. |
Опис курсу
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Мета викладання навчальної дисципліни «Мистецтво публічного виступу» – формування риторичної компетентності студентів, удосконалення комунікативних умінь студентів, долучення їх до практики ораторського мистецтва, формування в них основ майстерності публічного мовлення.
Завданням вивчення дисципліни є оволодіння знаннями з концепції комунікативного менеджменту та навичками використання методів вербального, невербального спілкування в управлінській діяльності. Створення позитивного іміджу управлінця для забезпечення високого рівня професійності на основі прийняття ефективних управлінських рішень.
Вимоги до знань і умінь
знати: основні поняття, тлумачення ораторського мистецтва; типи мовлення, види промов; технології регулювання взаємодії оратора і аудиторії за допомогою вербальних і невербальних засобів; основні закони і закономірності підготовки промов; композицію промови; специфіку роботи над кожним зі структурних елементів промови; специфіку роботи з різними психологічними типами аудиторії; специфіку підготовки промов для різних соціологічних моделей аудиторії; види аргументів; види допоміжного матеріалу в промові; історію становлення спічрайтингу як гілки риторики і ораторського мистецтва; специфіку публічного мовлення залежно від характеру політичного устрою, суспільного ладу; особливості політичного публічного мовлення; особливості мовленнєго впливу в різних сферах і комунікативних ситуаціях.
уміти: визначати мету підготовки публічного виступу; формувати композицію промови; виробляти стратегію публічного виступу; застосовувати різні види аргументів у публічному виступі; застосовувати різні засоби мовленнєвого впливу в тексті публічного виступу; готувати тексти промов відповідно до сфери, теми, характеру аудиторії, часу, місця виступу тощо; аналізувати готовий публічний виступ за системою критеріїв; виголошувати промову.
Рекомендована література
БАЗОВА
1. Абрамович С. Д. Риторика : [навч. посіб.] / С. Д. Абрамович, М. Ю. Чікарькова. – Львів : Світ, 2001. – 240 с.
2. Колотілова Н. А. Риторика : [навч. посіб.] / Н. А. Колотілова. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 232 с.
3. Мацько Л. І. Риторика : [навч. посіб.] / Л. І. Мацько, О. М. Мацько. – К. : Вища шк., 2003. – 311 с.
4. Миронова Т. В. Язык жестов. Как добиться успеха в жизни / Т. В. Миронова. – М. : ЗАО Центрполиграф, 2006. – 223 с.
5. Ньемантсвердрит Дж. В. Подготовка успешного устного выступления / Дж. В. Ньемантсвердрит // Протокол и этикет. – 2003. –№4. – С. 36–42.
6. Олійник О. Б. Основи ораторської майстерності : [навч. посіб. для студ. ВНЗ] / О. Б. Олійник / М-во освіти і науки України. – К. : Кондор, 2010. – 182 с.
7. Пиз А. Язык телодвижений : Как читать мысли других людей по их жестам / А. Пиз. – Москва, 2006. – 272 с.
8. Сагач Г. М. Риторика : [навч. посіб. для студ. серед. і вищ. навч. закладів] / Г. М. Сагач. – К. : Видавничий дім «Ін Юре», 2000. – 568 с.
9. Спанатій Л. С. Риторика : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів] / Л. С. Спанатій. – К. : Видавничий дім «Ін Юре», 2008. – 144 с.
10.Томан І. Мистецтво говорити : [перекл. з чес.] / І. Томан. – К. : Політвидав України, 1989.– 293 с.
Матеріали
Робоча програма навчальної дисципліни (бакалавр, денна ф.н.)
Робоча програма навчальної дисципліни (бакалавр, заочна ф.н.)
Плани семінарських занять і методичні рекомендації щодо їх проведення (бакалавр, денна ф.н.)
Плани семінарських занять і методичні рекомендації щодо їх проведення (бакалавр, заочна ф.н.)
Завдання для самостійної роботи студента і методичні рекомендації щодо їх виконання (бакалавр, денна ф.н.)
Завдання для самостійної роботи студента і методичні рекомендації щодо їх виконання (бакалавр, заочна ф.н.)
Завдання для індивідуальної роботи студента і методичні рекомендації щодо їх виконання (бакалавр, денна ф.н.)
Завдання для індивідуальної роботи студента і методичні рекомендації щодо їх виконання (бакалавр, заочна ф.н.)
Засоби діагностики (бакалавр)
Конспект лекцій (бакалавр)