Іміджелогія
Тип: На вибір студента
Кафедра: публічного адміністрування та управління бізнесом
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 48 | доцент Маліновська О. Я. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 32 | доцент Маліновська О. Я. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб сформувати основні принципи формування та вдосконалення іміджу.
У процесі вивчення дисципліни здобувачі вищої освіти повинні оволодіти методикою формування іміджу, набуття студентами теоретичних навичок та практичних умінь із основ іміджової діяльності, формування та вдосконалення іміджу особи, оволодіння основними принципами взаємозв’язку публічних комунікацій з іміджостворюючою діяльністю, навчитися аналізувати основні види іміджу в структурі сучасного суспільства.
Метою вивчення вибіркової дисципліни «Іміджелогія» є висвітлення теоретико-методологічних засад іміджелогії; ознайомлення з базовими поняттями дисципліни, закономірностями формування й трансформації іміджу, способами корекції та управління іміджем; особливостями процесу побудови іміджу особи та організації; вивчення та оволодіння прийомами, методами психологічного впливу і переконання на людей у процесі комунікативної діяльності.
Основними завданнями навчальної дисципліни є:
- висвітлити теоретико-методологічні засади іміджології; ознайомити з базовими поняттями дисципліни;
- визначити місце та роль іміджології в системі консультаційних послуг;
- розглянути закономірності формування і трансформації іміджу, способи корекції та управління іміджем;
- розкрити особливості процесу побудови іміджу особи та організації; особистого іміджу, іміджу організації;
- вивчення та оволодіння прийомами, методами психологічного впливу і переконання на людей в процесі іміджостворюючої діяльності;
визначення місця іміджології у загальній системі громадських зв’язків та різноманітних видах інформаційно-комунікаційного процесу.
Рекомендована література
Основна література:
- Балла Е. Іван Світличний: емоційний інтелект лідера. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Філологія. Вип. 1 (49). Ужгород, 2023. С. 16–22.
- Барна Н. В. Іміджелогія : навч. посіб. [для дист. навч.] / за наук. ред. В. М. Бебика. Київ: Університет «Україна», 2008. 217 с.
- Бодо Шефер. Закони переможців. Як здійснити свої мрії. Львів : Видавництво Старого Лева, 2023. 288 с.
- Болотова В.О., Ляшенко Н.О., Агаларова К.А. Іміджологія. Текст лекцій. Харків: НТУ «ХПІ», 2021. 151 с. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/53e3f9f6-a404-4a39-b273-b295c8de57c6/content
- Борґ Дж. Мистецтво говорити. Таємниці ефективного спілкування / пер. з англ. Н. Лазаревич. Харків: Ранок, 2019. 304 с.
- Бугай Н. Український етикет. Кн. 2. Етикет дорослої людини. Київ: Видавництво «Бібліотека українця», 2002. 256 с.
- Бугрим В.В. Іміджологія / Іміджмейкінг: навчальний посібник. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2014. 250 с.
- Воронкова В.Г., Беліченко А.Г., Мельник В.В., Ажажа М.А. Етика ділового спілкування : Навчальний посібник. Львів: Магнолія 2006, 2019. 312 с.
- Ґоулман Д. Емоційний інтелект / пер. з англ. С.-Л. Гумецької. Харків: Віват, 2023. 512 с.
- Ґоулман Д., Бояціс Р., Маккі Е. Емоційний інтелект лідера / пер. з англ. Валерія Глінка. Київ: Наш Формат, 2022. 288 с.
- Дячук В.П. Іміджологія. Соціокультурний вимір. Навчальний посібник. Київ: Ліра-К, 2017. 308 с.
- Етика ділових відносин : навчальний посібник / [Лесько О., Прищак М., Залюбівська О. та ін.]. Вінниця : ВНТУ, 2011. 309 с. URL: https://shron1.chtyvo.org.ua/Lesko_Oleksandr/Etyka_dilovykh_vidnosyn.pdf
- Імідж політичного лідера: проблеми формування та практичної реалізації: монографія / В. О. Корнієнко, С. Г. Денисюк. Вінниця : УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2009. 144 с.
- Карнегі Д. Як завойовувати друзів і впливати на людей. Харків: Промінь, 2014. 560 с.
- Книш А. Емоційний інтелект лідера у сфері бізнесу : навчальний посібник / за заг. ред. О. Г. Романовського, С. В. Калашникової. Київ : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2016. 40 с.
- Койл Д. Культурний код. Секрети успішної взаємодії в команді / пер. з англ. О. Асташова. Київ: Наш Формат, 2023. 208 с.
Додаткова література:
- Кушнірюк В. Комунікативний етикет державного службовця. Навчальний посібник. Київ: ТОВ «СІК ГРУП Україна», 2013. 184 с.
- Літвінова І., Котукова Т. Українська мова для іміджу та кар’єри. Харків : Вид-во «Ранок», 2019. 160 с. 19. Макаровець Ю. Дослідження іміджу публічної особи у лінгвістиці. Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Серія : Філологічні науки. 2013. Кн. 3. С. 75–80. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzfn_2013_3_16
- Морґан Дж. Лідер майбутнього. 9 навичок та ідей, що зроблять вас успішними в наступні 10 років. Харків: Віват, 2022. 320 с.
- Найдьонов І. Етика – естетика: дидактичний зміст : Навчальний посібник. Київ : Кондор, 2011. 550 с.
- Нестуля О.О., Нестуля С.І., Кононец Н.В. Основи лідерства: електронний посібник для самостійної роботи студентів. Полтава : ПУЕТ, 2018. 241 с. URL: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10004
- Нестуля О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера. Уроки видатних підприємців : навч посіб. Київ : Знання, 2013. 358 с.
- Озерна Д. Ви це можете! 7 складових здорового способу життя. Київ : Yakaboo Publishing, 2022. 160 с.
- Олексенко В. Формування професійного іміджу сучасного вчителя. Проблеми освіти. 2015. Вип. 84. С. 258–263. URL: http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/742
- Палеха Ю. І. Етика ділових відносин : Навч. посібник. Київ: Кондор, 2008. 356 с.
- Пантелейчук І. Формування позитивного іміджу органів державної влади: теорія, методологія, практика: монографія. Київ: Альтерпрес, 2011. 316 с.
- Радевич-Винницький Я. Етикет і культура спілкування : Навч. посіб. Київ : Знання, 2006. 291 с.
- Романовський О. Педагогіка лідерства : монографія / О. Романовський, В. Михайличенко, Л. Грень. Харків : НТУ «ХПІ», 2023. 432 с.
- Снітинський В., Завальницька Н., Брух О. Діловий етикет у міжнародному бізнесі: Навчальний посібник. Львів: Магнолія 2006, 2020. 288 с.
- Сухорольська І., Турчин Я. Громадська дипломатія та демократичний імідж держави : монографія. Львів : Видавництво Тараса Сороки, 2019. 272 с.
- Теорія і практика формування лідера: навчальний посібник / О. Романовський, Т. Гура, А. Книш, В. Бондаренко. Харків, 2017. 100 с. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/items/80a2cd49-a785-41bb-ad75-bfa2fd126e9c
- Тимошенко Н.В. Корпоративна культура: діловий етикет : Навч. посіб. Київ: Знання, 2006. 391 с. URL: https://westudents.com.ua/knigi/197-korporativna-kultura-dloviy-etiket-timoshenko-nl.html
- Титаренко М. Комунікація від нуля. Есеї для Мані. Львів : Видавництво Старого Лева, 2019. 232 с.
- Ферацці К. Неформальне лідерство. Як надихати команду та досягати результатів / перекл. з англ. Я. Лебеденка. Харків: Книжний Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2022. 224 с.
- Ходанич Л. П. Феномен іміджу у формуванні творчої особистості. Науковий вісник Закарпатського художнього інституту. 2010. № 1. С. 254–262. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/newtracaar_2010_1_33
- Шавкун І. Г. Формування іміджу організації : [навчальний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра спеціальності «Менеджмент»] / І.Г. Шавкун, Я.С. Дибчинська. Запоріжжя : ЗНУ, 2016. 111 с. URL: https://docplayer.net/74717588-Formuvannya-imidzhu-organizaciyi.html
Ресурси інтернету:
- http:// www.rada.gov.ua – Верховна Ради України.
- http://www.kmu.gov.ua/ – веб-сайт Кабінету Міністрів України.
- http:// www.library.univ.kiev.ua/ukr/res/resour.php – Бібліотеки в Україні.
- http://www.nbuv.gov.ua. – Національна бібліотека України ім. В.І.Вернадського
- http://www.nbuv.gov.ua/portal/libukr.html – Бібліотеки та науково-інформаційні центри України
- http://www.library.lviv.ua/ – Львівська національна наукова бібліотека України ім. В. Стефаника
7. http://uk.wikipedia.org – вільна енциклопедія.